نرم افزارحسابداری صدگان

تخلفات بانک پارسیان به روایت حسابرس بانک

0 804

حسابداراپ

حسابرس و بازرس قانونی بانک پارسیان در گزارشی موارد تخلفات بانک پارسیان از مقررات قانونی بانک مرکزی، بورس اوراق بهادار و… در سال گذشته را اعلام و حجم انبوه شرکتهای وابسته به این بانک را افشاء نمود.

.

به گزارش خبرنگار الف بر اساس این گزارش، مفاد دستورالعمل های “نحوه محاسبه ذخیره مطالبات موسسات اعتباری”، و “ذخائر در نظر گرفته شده از بابت بخشی از مانده تسهیلات اعطایی در حساب ها” در سال ۱۳۹۰ در بانک پارسیان در موارد مختلفی رعایت نشده و مانده ذخیره مطالبات مشکوک الوصول بانک در پایان سال ۱۳۹۰ به رقم هنگفت ۱۱۴۵۶۴۵۰۷۹۶۷۲۴ هزار میلیارد ریال رسیده است که رقم بی سابقه ای در طول دوره فعالیت بانک می باشد.

.

همچنین طبق این گزارش بانک مرکزی مبلغ ۱۵۸۵ میلیارد ریال از حسابهای بانک را به دلیل اقدامات غیرقانونی در زمینه ارز برداشت نموده که پیگیری های صورت گرفته در خصوص استرداد آن نیز به نتیجه ای نرسیده است.

.

عدم رعایت مفاد ماده ۲۳۲ قانون تجارت و عدم ارائه به موقع صورت های مالی به بازرسان بانک از دیگر مواردی است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

.

همچنین در این گزارش تاکید شده که در موارد متعددی از جمله در خصوص “آیین نامه وصول مطالبات سررسید شده و معوق”، “مفاد دستورالعامل سرمایه گذاری موسسات اعتباری”، “آیین نامه تسهیلات کلان” وبخش نامه های شماره ۱۷۳۷۷۲، مب/۱۳۴۵، ۲۷۴۷۳۶، ۷۰۸۳۸ ، مفاد بسته سیاستی، نظارتی شبکه بانکی و… مفاد مصوبات شورای پول و اعتبار و بخشنامه های بانک مرکزی از سوی هیات مدیره بانک پارسیان رعایت نشده است.

.

پندار سیستم

طبق بند دیگری نیز علاوه بر عدم رعایت مقررات ابلاغی قانونی در موارد متعدد، الزامات سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص لزوم افشای صورتهای مالی بانک مطابق با استانداردهای بورسی و مفاد بندهای مختلف دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده بورسی نیز از سوی هیات مدیره بانک پارسیان رعایت نشده است.

.

همچنین بازرس قانونی در گزارش خود تاکید نموده که صورت های مالی چندین شرکت وابسته به بانک مانند بیمه پارسیان، شرکت لوتوس پارسیان جهت بررسی و تلفیق در اختیارش قرار نگرفته است.

.

این گزارش همچنین از وجود بیش از ۲۲ شرکت وابسته به بانک پارسیان سخن می گوید که در موارد متعددی در ارقامی بیش از دستورالعمل های بانک مرکزی از این بانک تسهیلات دریافت نموده و بانک از این بابت در میان بانک های کشور از جمله رکوردداران تاسیس و فعالیت شرکتها می باشد.

.

وقوع این موارد در بانک پارسیان در سال ۱۳۹۰ در حالی است که پیش از این خبرگزاری مهر از دریافت پاداش هنگفت از سوی اعضای هیات مدیره این بانک خبر داده بود.

.

بر اساس این گزارش براساس درخواست این بانک خصوصی و تصویب سهامداران عمده آن، در ماه جاری پرداخت مبلغ ۸ میلیارد ریال پاداش جبران زحمات به اعضای هیات مدیره بانک خصوصی مورد اشاره مورد تصویب قرار گرفته و قرار است این مبلغ هنگفت در روزهای آینده پرداخت شود.

.

بر اساس این مصوبه، برای جبران زحمات اعضای هیات مدیره علاوه بر پاداش ۸ میلیارد ریالی، به ازای دو جلسه حضور در ماه نیز مبلغ ۱۲ میلیون ریال به آنها پرداخت خواهد شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.