نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه جدید برای ثبت ‌سفارش کالا

0 797

حسابداراپ

این روزها تعدد بخشنامه‌های صادره از سمت بانک مرکزی و سیستم ثبت سفارش کالا به گونه‌ای است که فعالان اقتصادی هر روز خود را با یک بخشنامه جدید شروع می‌کنند. اکنون هم بخشنامه جدید برای تغییر مجدد در ثبت سفارش کالا و شرایط آن، از سوی بانک مرکزی صادر شده است.

.

به گزارش خبرنگار مهر، “هر دم از این باغ بری می‌رسد…” این جمله گویای حال و روز این روزهای بانک مرکزی، سیستم ثبت‌سفارش و از همه مهمتر تجار و فعالان اقتصادی است که هر روز با تعدد بخشنامه‌ها در مورد تخصیص ارز مرجع یا سیستم ثبت سفارش و دستورات بانک مرکزی مواجه هستند.

.

بر این اساس، در بخشنامه‌ای که به تازگی ابلاغ شده است، دستورات جدیدی را در مورد ثبت‌سفارش کالا و چگونگی انجام آن و استفاده از ارز مرجع در نظر گرفته شده است.

.

متن کامل این بخشنامه به شرح ذیل است:

سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کلیه استانها

.

احتراما پیرونامه شماره ۲۲۸۱/۲۱۰/۹۱مورخ ۴/۵/۹۱ به اطلاع می‌رساند اصلاحیه ثبت سفارشات سیستم بانکی منوط به ارائه نامه بانک عامل مبنی بر:

.

پندار سیستم

۱- انجام گشایش اعتباراسنادی، حواله یا ثبت برات اسنادی (با تعهدپرداخت بانک به صورت دیداری و یا مدت دار) و اعلام شماره مربوطه و عدم انقضای مهلت سررسید اعتبار اسنادی

.

۲- تائید بانک عامل مبنی بر اعلام پیش دریافت کل و یا بخشی از وجه اعتبار، برات یا حواله

.

۳- تصویر پشت و روی ثبت سفارش و پروفرمای مربوطه ممهور به مهر بانک عامل

.

بدیهی است ثبت سفارشاتی که تعرفه آنها قبلا در ارز سیستم بانکی بوده و در حال حاضر در ارز غیرمرجع قرارگرفته‌اند، هرگونه تغییرات وفق مقررات جاری مشروط به رعایت موارد فوق‌الاشاره و بدون افزایش در ارزش، به شکل ثبت سفارش زمان افتتاح قابل اقدام جهت صدوراصلاحیه هستند.

.

در ضمن هرگونه تغییر تعرفه و شرح کالا امکانپذیر نبوده و موارد استثناء با هماهنگی این دفتر، قابل اقدام است.

.

شایان ذکر است ثبت سفارشات موصوف باید بدون هیچگونه خدشه ولاک گرفتگی به ویژه در قسمت اولویت کالایی صادرشده باشد و در غیر اینصورت از درجه اعتبار ساقط و قابلیت بهره‌برداری در شبکه بانکی را نخواهد داشت.

. .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.