- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

با راه‌اندازی معاملات گواهی ارز در بورس، نرخ ارز قطعا کاهش می‌یابد

با راه‌اندازی معاملات گواهی ارز در بورس، بانک مرکزی به هر میزان که در بورس تقاضا وجود داشته باشد، ارز در این بازار عرضه خواهد کرد، بنابراین بطور قطع قیمت ارز در بازار کاهش خواهد یافت.

.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با راه‌اندازی معاملات گواهی ارزی در بورس، نرخ ارز قطعا کاهش خواهد یافت.

.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فارس، محمود بهمنی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نرخ جدید ارز در زمان معین رسما اعلام خواهد شد، افزود: با راه‌اندازی معاملات گواهی ارز در بورس، بانک مرکزی به هر میزان که در بورس تقاضا وجود داشته باشد، ارز در این بازار عرضه خواهد کرد، بنابراین بطور قطع قیمت ارز در بازار کاهش خواهد یافت.

.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین، از تغییر نرخ ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی خبر داد و با اشاره به سیاست بانک مرکزی برای‌ تک‌نرخی کردن ارز گفت: هیچ دلیلی برای عدم موفقیت این سیاست وجود ندارد.

.

بهمنی در پاسخ به پرسشی درخصوص تمکین صرافی‌ها از نرخ جدید ارز مرجع گفت: این امر به صرافی‌ها ارتباطی ندارد، زیرا زمانی که صادرکننده و بانک مرکزی ارز را در بورس ارایه می‌کنند، صرافی هم باید از نرخ‌ها تمکیـن کند، البته این امکان وجود دارد که نرخ آنها به میزان اندکی با نرخ بورس متفاوت باشد.

.

گفتنی است، دکتر سیدشمس‌الدین حسینی هفته گذشته درحاشیه مراسم افطار با خبرنگاران گفت: موضوع معاملات گواهی ارز در بورس در کارگروهی مرکب از وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، جهاد کشاورزی، معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور‏، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و تعدادی از نمایندگان مجلس بررسی و براساس تصمیم این کارگروه، مقرر شد معاملات گواهی ارزی در بورس در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.

.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: با راه‌اندازی این بازار، کسانیکه عرضه کننده ارز هستند و نیز صادر کنندگان غیرنفتی و حتی سرمایه‌گذاران خارجی دیگر و کسانی که ارز با منشاء خارجی دارند، به علاوه بانک مرکزی که مسئولیت این کمیته را برعهده دارد، به‌عنوان عرضه‌کننده ارز در بورس ایفای نقش می‌کنند.

.