نرم افزارحسابداری صدگان

بازار در سرازيري قيمتي

0 693

حسابداراپ

پایین‌ترین نرخ براي سكه در ۲۵ روز گذشته

روز گذشته قیمت‌ها دربازار ارز و سکه نزولی شدند تا اخبار تازه از ورود سکه‌هاي جدیدالتحویل و شایعات دلار ۳ نرخی تاثیر روانی خود را بر بازار ارز و سکه نشان دهد.

.

 

روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا با ۵ تومان کاهش به ۱۹۰۵ تومان رسید. پوند انگلیس نیز با همین میزان کاهش به زیر ۳۰۰۰ تومان رسید. قیمت هر یورو هم در بازار ۱۰ تومان ارزان شد و ۲۳۴۰ تومان فروخته شد. قیمت صد ین ژاپن نیز با ۱۰ تومان کاهش به۲۴۱۰ تومان رسید.

.

درهم امارات و ریال عربستان هم در این راستا هر یک با ۴ تومان کاهش قیمت به ترتیب ۵۱۹ تومان و۵۱۱ تومان فروخته شدند. قیمت دلار استرالیا هم در همین مسیر ۵ تومان از ارزش خود را از دست داد و۱۹۶۵ تومان فروخته شد.در بازار همچنین قیمت سکه به زیر ۷۰۰ هزار تومان رسید.

.

سکه با ۵۵۰۰ تومان کاهش قیمت، به نرخ ۶۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. افت قیمت آن به زیر ۷۰۰ هزار تومان از ۲۵ روز گذشته بی سابقه بوده است. قیمت سکه در ۶ تیر ماه با ۱۲ هزار تومان افزایش تا ۷۱۰ هزار تومان بالارفت.

پندار سیستم

.

قیمت آن در ۹ تیرماه با یک جهش ۵۵ هزار تومانی به ۷۵۵ هزار تومان در بالاترین سطح قیمتی خود طی ماه‌های گذشته رسید. از آن زمان تا کنون قیمت سکه به ترتیب در مسیر کاهشی قرار گرفته و روز گذشته با افت به زیر سطح روانی ۷۰۰ هزار تومانی عملا بازار در انتظار قیمت‌های پایین‌تری قرار گرفته است.

.

در دو روز گذشته مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی با موفق ارزیابی کردن طرح پیش فروش سکه بیان کرد: حتی اگر فرض شود که کليه پيش‌خريد‌کنندگان سکه نيز دلالان و سوداگران بازار سکه و طلا بودند، در اين صورت با توجه به اینکه در آن مقطع هنوز نرخ‌های سود بانکی مورد بازنگری قرار نگرفته بودند، بازهم طرح پيش فروش سکه اقدام مناسبي بود که از طريق آن بيش از ۵۶ هزار ميليارد ريال از نقدينگي سیال موجود در دست اين افراد جمع‌آوري و جذب سيستم بانکي شد.

.

علاوه بر این اعلام شده که از این هفته ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه سکه به مرور به صاحبان آنها تحویل می‌شود. در بازار داخلی افت قیمت سکه در حالی اتفاق می‌افتد که بهای طلا در بازار‌های جهانی به دلیل تعطیلی پایان هفته، روی نرخ ۱۵۸۴ دلار بسته مانده بود.

.

در بازار داخلی همچنین قیمت دلار به عنوان عامل تعیین‌کننده اغلب قیمت‌ها، به کف قیمتی ۱۹۰۰ تومان متمایل است. از اواخر این هفته در صورت افت تقاضا برای سکه در کل بازار، ممکن است قیمت دلار نیز با افت بیشتر قیمت سکه، متاثر شده و از سطح مقاومتی ۱۹۰۰ تومان پایین‌تر بیاید.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.