نرم افزارحسابداری صدگان

انتقال بخشی از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به خارج

0 553

حسابداراپ

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از برنامه انتقال بخشی از منابع ارزی این صندوق به خارج از کشور برای پوشش نوسانات احتمالی در تراز پرداختهای کشور خبر داد.

.

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر از جدیدترین برنامه ها و سیاست های صندوق توسعه ملی برای انجام  سرمایه گذاری‌های خارجی خبر داد و گفت: ما هم اکنون به دنبال بررسی فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در بازارهای پولی و مالی خارج از کشور هستیم.

.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: طبق قانون، صندوق اجازه دارد که در این حوزه فعالیت داشته باشد و ما بخشی از منابع ارزی کشور را باید به خارج از کشور ببریم تا بتوانیم در برابر نوسانات احتمالی در تراز پرداخت‌های کشور، حمایت‌های لازم انجام شود.

.

فرزین ادامه داد: موضوع اصلی که در قانون دیده شده، این است که بخشی از منابع ارزی صندوق اجازه سرمایه گذاری در خارج کشور را داشته باشد.

پندار سیستم

.

وی تاکید کرد: از این فرصت می توان در مواقعی که کشور دچار مشکلات اقتصادی می شود، منابع می تواند به داخل کشور منتقل شود.

.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی بیان داشت: فعالیت در بازارهای پولی و مالی عموما به معنای حضور در بازارهای سرمایه و بورس خارج کشور است.

.

به گفته فرزین، در بازار پولی نیز به معنای همکاری با سیستم بانکی خارج از کشور تعبیر می شود، ضمن اینکه ما در حال بررسی پروژه های مشخصی هم هستیم.

.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه ها به گونه ای مرتبط با توسعه کشور و مسائل اقتصاد داخلی ایران خواهد بود، البته این پروژه ها هنوز نهایی نشده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.