- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

افتتاح حساب بانک اصناف تا ده روز دیگر

 اصناف سرمایه اولیه را تامین می‌کنند

 قرار شده است تا حساب جاری بانک اصناف در بانک مرکزی بازگشایی شود و سرمایه اصناف کل کشور به عنوان سرمایه اولیه به این حساب واریز شود.

.

قاسم نوده فراهانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: مصوبه هیئت عالی نظارت را در این خصوص دریافت کرده‌ایم و تا ۱۰ روز دیگر حساب بانک اصناف باز شده و اصناف می‌توانند مبالغ خود را واریز کنند.

.

نوده فراهانی در پاسخ به این سؤال که پیش از این برخی از ارگان‌ها نظیر بورس به این روش ایراد گرفته بودند، گفت: تمام مشکلات و تمام ایرادهایی که به ایجاد بانک اصناف گرفته می‌شد را با همکاری دولت حل کرده‌ایم .

.

وی در واکنش به این سؤال که تا پیش از این قرار بود بانک صادرات به عنوان بانک اصناف واگذار شود و آیا حاضر هستید که باز هم چنین اتفاقی بیفتد اظهار داشت:

.

در آن زمان بانک صادرات به ما اعلام کرد که ۴۰ درصد سهام را می‌فروشد اما هیچ وقت قیمت آن را به ما نگفت لذا ما سعی می‌کنیم اگر قرار بر خرید باشد بانکی را بخریم که در هیئت رئیسه آن حق رأی داشته باشیم.

.

فراهانی گفت: هدف از ایجاد بانک اصناف ارائه تسهیلات مناسب به جامعه اصناف کشور است و شورای اصناف به دنبال آن نیست تا با ایجاد بانک اصناف سودآوری کند.

.