نرم افزارحسابداری صدگان

اعلام شرايط بازنشستگي پيش از موعد

114 8,364

حسابداراپ

مديركل دفتر جبران خدمات معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور گفت: ‌براساس قانون بازنشستگي پيش از موعد، كارمندان زن در صورت تمايل مي‌توانند با دست‌كم ۲۰ سال و مردان با ۲۵ سال سابقه خدمت دولتي تقاضاي بازنشستگي كنند.

.
محمدرضا مسلمي به ايرنا ‌اظهار كرد: شرايط و ضوابط بازنشستگي پيش از موعد، در ماده ۹۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ تشريح شده و اجراي اين قانون نياز به ابلاغ و بخشنامه ندارد و دستگاه‌ها مي‌توانند با استناد به اين ماده آن را اجرا كنند.

.

در ماده ۹۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ كل كشور آمده است: بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت با موافقت بالاترين مقام اجرايي دستگاه يا مقام مجاز و بدون سنوات ارفاقي و مشروط به حذف يك پست سازماني به ازاي هر بازنشسته پيش از موعد مجاز است.

.

اجراي اين حكم از محل منابع دستگاه‌ها و واگذاري اموال دولتي قابل پرداخت است.مسلمي اظهار كرد: امسال،‌ دو شرط براي استفاده از قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت منظور شده كه يكي از آنها چشم‌پوشي از سنوات ارفاقي و ديگري حذف يك پست سازماني است. همچنين منابع مالي مورد نياز براي اجراي اين حكم از محل منابع دستگاه‌ها و واگذاري اموال دولتي بايد تامين شود.

پندار سیستم

.
مديركل دفتر جبران خدمات، تاكيد كرد كه ‌تنها امتياز قانون بازنشستگي پيش از موعد، فراهم ساختن اين امكان براي كارمنداني است كه تمايل دارند زودتر از نظام اداري خارج شوند.

.

مسلمي تاكيد كرد كه سنوات خدمت افرادي كه از قانون بازنشستگي پيش از موعد استفاده مي‌كنند، بايد سنوات خدمت در دستگاه‌هاي دولتي باشد و پرداخت بيمه ملاك نيست.وي افزود: اين قانون مربوط به سال ۱۳۹۱ است و كساني كه بخواهند در سال ۱۳۹۱ از قانون بازنشستگي پيش از موعد استفاده كنند، به ازاي ۲۵ سال خدمت، ۲۵ روز حقوق دريافت خواهند كرد (زنان به ازاي ۲۰ سال، ‌۲۰ روز حقوق)‌، همچنين دستگاه مربوط بايد با حذف يك پست سازماني موافقت كند.

.
قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت در سال ۱۳۸۶ تصويب شد. براساس اين قانون كاركنان دولت مي‌توانستند با ۲۵ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق (كارمندان زن با ۲۰ سال سابقه و ۲۵ روز حقوق) بازنشسته شوند.

.
اين قانون همزمان با بررسي لايحه بودجه سال۱۳۹۰ در ارديبهشت سال گذشته به پيشنهاد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و با وجود مخالفت دولت به مدت پنج سال (از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴) تمديد شد، ولي در عمل به دليل نبود اعتبار، اجراي آن در سال ۱۳۹۰ با كندي بسيار روبه‌رو بود.

.
با اضافه شدن دو شرط جديد حذف سنوات ارفاقي و حذف پست سازماني در قانون بودجه سال ۱۳۹۱ كل كشور براي استفاده از قانون بازنشستگي پيش از موعد، به نظر مي‌رسد تعداد متقاضيان كاهش يابد.

.

محل تبلیغ شما

114 نظرات
  1. مهناز شبستری می گوید

    با سلام من کارمند پیمانی ۱۷سال سابقه آیا می توانم با پرداخت بیمه یکجا با جمع ۲۰ سال سابقه از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنم

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام وادب
    اگر امكان اجراي اين قانون باشد بايد ۲۰ سال سابقه براي خانمها و ۲۵ سال براي آقايان طي شده باشد.
    موفق باشيد.

  3. فاطمه صادقی می گوید

    من از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۹۱ – ۲۱ سال سابقه تامین اجتماعیی ادارم که قبلا قراردادی بوده ام و از سال ۱۳۸۰ پیمانی شده ام در همین اداره سابقه تامین اجتماعی دارم و بعداز پیمانی شدن نیز صندوق خود را عوض نکردم ایا می توانم ای ا اکنون می توانم بازنشسته شوم می خواهم درسال ۹۲ درخواست دهم زیرا خودم کارمند مالی هستم و پیش بینی این گونه پرسنل را نداشته اند در بودجه ۹۲ پیش بینی شده است . بنابراین اول باید مطمئن شوم که می شود بعد به دستگاه اعلام نمایم از راهنمایی شما سپاسگزارم

  4. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    اینطور که ازمتن همین پست پیداست همه چیز به همان دستگاه محول و بودجه ای برای آن پیش بینی نشده است لذا قبل از درخواست حداقل بصورت شفاهی موضوع موافقت را جویا شوید.
    موفق باشید.

  5. حجت الله جاوید می گوید

    با سلام
    اینجانب با ۲۰ سال سابقه کار در درمان تامین اجتماعی و ۷ سال سنوات بخشودگی جانبازی که روی هم می شود ۲۷ سال.
    به علت استرس زیاد محل کار به بیماری قلبی دچار گردیده ام و توانایی ادامه ی انجام کار ندارم.
    ایا می شود با ۲۷ روز حقوق یا میزان کم تری بازنشسته شوم ؟
    با تشکر منتظر راهنمایی شما هستم.

  6. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    ضمن آرزوی سلامتی ؛ دراین مقطع قبولی بازنشستگی شما با تامین منابع و موافقت محل کارتان است.
    موفق باشید.

  7. الوندی می گوید

    باسلام من اسفند۹۰بابیست سال تقاضای بازنشستگی دادم اداره هم قبول کردوزیرمربوطه موافقت نمودبه ریاست جمهوری فرستادنداینقدراین دست واون دست شدکه بودجه ۹۱تصویب وبه اون ربطش دادن درحالیکه موافقت بابازنشستگی من درسال۹۰صورت گرفت حالاچکارکنم لطفا”مراراهنمایی بفرمایید.

  8. مسعودی می گوید

    با عرض سلام
    اینجانب ۲۸ سال سابقه بیمه تانین اجتماعی که ۲۲ سال آن اجباری میباشد و ۶ سال آن به صورت اختیاری پرداخت شده است آیا با ۳۰ سال سابقه پرداخت بیمه بدون شرایط سنی میتواتنم بازنشسته شوم ؟
    لطفا اینجانب را راهنمایی بفرمایید

  9. مدیر سایت می گوید

    باسلام
    لطفا اين مسير را مرورفرمائيد:
    شرایط بازنشستگى بیمه شدگان تامین اجتماعى تعیین شد.

  10. هدیش می گوید

    با سلام وعرض ادب
    در اسفندماه ۹۰ طرحی از دولت به مجلس رفت مبنی بر بازنشستگی ۲۰ سال سابقه و ۲۰ روز حقوق میخواستم بدونم نتیجه طرح چی شد؟

  11. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    آخرین شرایط همین است که دراین پست می خوانید.
    موفق باشید.

  12. علوی می گوید

    اینجانب دارای بیست سال و ۷ ماه سابقه کار در یک اداره دولتی هستم و از آنجایی بعلت معلولیت جسمی حرکتی در بهزیستی پرونده دارم .
    آیا می توانم پیش از موعد با شرایط ویژه بازنشسته شوم

  13. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    از قرار تصميم گيرنده دراين خصوص محل كار شماست.
    مي توانيد با رايزني و ارائه نامه درخواست بازنشستگي اقدام كنيد.
    موفق باشيد.

  14. كيانوش می گوید

    با عرض سلام
    ايا مي شود از دو محل كار بيمه پرداخت كرداصلا امتيازي دارد با تشكر

  15. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    در سال جاری ۷ برابر حداقل دستمزد روزانه معادل ۹۰۹،۳۰۰ریال با رعایت موضوع در ماه های ۳۱ و ۳۰ روزه , حق بیمه قابل پرداخت است که میتواند از یک یا دومحل پرداخت شود.
    درصورت بروز ازکارافتادگی و یا تعلق بیمه بیکاری و یا مزایایی از قبیل کمک هزینه ازدواج این سقف مبنای محاسبات است.
    البته درخبرها اعلام شد که در بازنشستگی (خصوصا ۵سال آخر) هم موثر است.
    موفق باشید.

  16. محمدرضامغنی می گوید

    باسلام بنده مدت ۲۴سال سابقه کار در نانوایی دارم وبا توجه به سختی کار میخواستم بدانم کی قانون بازنشستگان شامل خال من میشود؟

  17. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا اين مسير را مرورفرمائيد:
    شرایط قانونی «بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور»
    موفق باشيد.

  18. حسين نوشادي می گوید

    آيا جانبازي جزء سابقه كار در ادارات دولتي محسوب ميشود

  19. مدیر سایت می گوید

    با سلام
    متاسفانه اطلاعی ندارم.

  20. غلامرضا می گوید

    اینجانب در تاریخ ۱۱/۸/۶۹به استخدام جهاد کشاورزی در آمده . ضمنا مدرک تحصیلی فوق دیپلم دارم . و دارای ۲۰/. جانبازی دائم میباشم . و تقاضای بازنشستگی پیش از موعد دارم . لذا چند سئوال است . ۱- آیا میزان و سطح جانبازی اینجانب تاثیری در بازنشستگی دارد . ۲- آیا مدت خدمت من با ارفاق ۳۰سال محاسبه میشود . ۳- پاداش آخر خدمت به من تعلق میگیرد۴- من حتی حاضر هستم که به عوض پاداش آخر خدمت دستگاهای مزایده ای اداره را بردارم و یا قطعه ای از زمینهای در حال مزایده را بردارم لطفا مرا راهنمایی نمائید .

  21. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    متاسفانه به شرايط استخدامي و بازنشستگي جانبازان آشنا نيستم.
    موفق باشيد.

  22. مسعودی می گوید

    به این آدرسی که دادین مراجعه کردم ولی جوابی نگرفتم اینجانب ۲۸ سال بیمه پرداخت کرده ام میخواستم ببین با ۳۲ سال سابقه بیمه و ۵۰ سال سن بازنشسته میشوم ؟ لطفا من را ارهنمایی فرمایید . متشکرم

  23. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بیمه‌شدگان مرد دارای حداقل شصت سال سن و بیمه‌شدگان زن دارای حداقـل پنـجاه و پنـج سال سـن کـه حداقل ده سـال حق بیـمه پرداخت کرده باشندميتوانند درخواست بازنشستگي كنند لذا در صورتي كه اين شرايط را نداريد مشمول نيستيد.
    براي اطمينان بيشتر موضوع را از سازمان تامين اجتماعي استعلام كنيد.
    موفق باشيد.

  24. زهرا می گوید

    اینجانب کارمند رسمی علوم پزشکی زنجان با بیست سال سابقه خدمت می‌خواهم بازنشسته شوم. ولی وقتی با مرکز بهداشت شهرستان درمیان گذاشتم این مرکز ادعا می‌کند که چنین نامه‌ای برای ما ارسال نشده در صورتی که در دانشگاه علوم پزشکی زنجان دستورالعمل بازنشستگی با بیست سال سابقه برای خانم ها وجود دارد .
    لذا با توجه به مشکلاتی که اینجانب در زندگی دارم ادامه کار برایم مقدور نمیباشدخواهشمند است اینجانب را در این امر راهنمایی فرمایید

  25. منوچهر می گوید

    با سلام،
    لطفا بفرمایید که اگر(طبق ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی) ملاک بازنشستگی میانگین دستمزد دو سال آخر است، پس اینکه گفته میشود پنج سال آخر در نظر گرفته میشود چه معنایی دارد ؟ و تحت چه شرایط و ضوابطی پنج سال آخر درتعیین حقوق بازنشستگی محاسبه می شود؟ که قطعا میانگین پنج سال به مراتب کمتر از میانگین دو سال خواهد بود.
    با تشکر

  26. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    اين مسير را مرورفرمائيد:
    ماده ۳۱ قانون برنامه پنجم و نحوه محاسبه
    موفق باشيد.

  27. زهرا می گوید

    چرا جواب بنده را نداده‌اید؟

  28. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    چون بنده به جاي دانشكاه علوم پزشکی زنجان نمي توانم پاسخي به سركار بدهم.

  29. معصومه سورانی می گوید

    با سلام
    اینجانب متولد ۱۵/۲/۱۳۴۹ بوده و از تاریخ ۲۸/۱۱/۱۳۶۹ در یک شرکت صنعتی تولیدی خصوصی به صورت رسمی با مدرک دیپلم مشغول به کار شده و تا اکنون بیمه تامین اجتماعی ام به طور کامل پرداخت شده است. آیا در سال ۹۲ شرایط استفاده از قانون بازنشستگی با ۳۰ روز حقوق شامل حال بنده می گردد؟ در غیر این صورت تا چند سال دیگر باید بیمه پرداخت شود؟ آیا می توانم بیمه سال های باقیمانده را به صورت آزاد پرداخت کنم؟ و در صورت اقدام در سال ۹۲ با چند روز حقوق بازنشسته می شوم؟
    با تشکر

  30. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    اين قانون در بخش خصوصي عملا بلا اقدام مانده است.

  31. محمدحسين برزگر می گوید

    اينجانب كارمنديكي ازموسسات دولتي مي باشم ۲۵سال سابقه كار۵۰سال سنو۱۰/جانبازي وبه دليل عارضه چشم وعمل ديسك گردن دوباربه كميسون مراجعه وتقاضاي ازكارافتادگي دادم نه اينجانب راازكارافتاده ونه باتقاضاي بازنشستگي قبل ازموعدموافقت مي نمايندلطفا اينجانب راراهنمايي نماييد متشكرم

  32. فردين هدايتي می گوید

    باسلام
    با خدمت سربازي در شركت پست ۲۱ سال سابقه دارم درحال حاضر كارشناس امورپستي هستم بدون ارفاق ميتوانم بازنشسته شوم . حقوق همين ۲۱ سال را ( حقوق بازنشستگي ۲۱ روز ) برايم كافي است .

  33. مرادي می گوید

    پاسخ مرامنتشركنيد

  34. مدیر سایت می گوید

    باسلام
    شما چه پاسخي داده ايد؟

  35. معصومه سورانی می گوید

    با سلام
    اینجانب خاطره عباسی با ۲۲ سال سابقه کار و بیمه تامین اجتماعی، و ۴۳ سال سن، با چه شرایطی می توانم حقوق بازنشستگی ۳۰ روز کامل را دریافت کنم؟ لطفا راهنمایی نمایید.
    با تشکر

  36. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    براين اساس اقدام و پرس و جوي بيشتري هم بفرمائيد:
    آغاز اجرای بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی درسال

  37. مینا علیزاده می گوید

    سلام بنده درسال با ۲۴ سال سابقه خدمت در جهاد کشاورزی که بعداز رسمی شدن تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی ماندم و ۵۵ سال سن دارم ایامیتوانم تقاضای بازنشستگی پیش از موعد بکنم در ضمن آیا ۵سال ارفاق را دریافت می کنم یا نه ؟ قبلا” از پاسختان ممنونم

  38. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر سوابقتان نزد سازمان تامین اجتماعی قابل قبول باشدمشمول این قانون هستید:
    آغاز اجرای بازنشستگی با ۱۰ سال بیمه‌پردازی درسال ۹۱
    موفق باشید.

  39. سيامك می گوید

    با سلام بنده فرهنكي و داراي ۲۰ سال سابقه خدمت هستم ايا ميتونم با ۲۰ روز حقوق بازنشسته شوم

  40. زهرا می گوید

    سلام بنده فرهنكي هستم فرزند شهيد شرط بازنشستكي بيش از موعد براي من جكونه هست ممنونم جواب دهيد

  41. هاجر صمدی می گوید

    باسلام اینجانب کارمند بهداشت و درمان استان کرمانشاه با ۲۸ سال سابقه کاری با وجود تقاضاهای مکرر جهت بازنشستگی زودتر از موعد متاسفانه همجنان با درخواست بنده موافقت نمیشود با پاسخ همیشگی تنگنای مالی لطفا راهنمایی بفرمایید

  42. رحیم می گوید

    سلام خسته نباشید اینجانب با سابقه ی ۲۵ سال و ۸ ماه که کارمند رسمی شهرداری می باشم با موافقت دستگاه میخواهم بازنشسته ی پیش از موعود شوم لطفا من را راهنمایی فرمایید ممنون

  43. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    البته موافقت و قبول هزینه های مترتب برآن شرط این بازنشستگی است که لازم است آنرا با مسئولین مربوطه محل کارتان مطرح کنید.
    موفق باشید.

  44. رحیم می گوید

    با سلام مجدد خسته نباشید با تشکر از شما که جواب سوال این جانب را دادید بنده با موافقت دستگاه که طی نامه ای به سازمان تامین اجتماعی نوشته اند و موافقت خود را اعلام نموده اند میخواهم بازنشسته شوم که پیگیر نامه ی خود بوده که جواب شفاهی داده اند که به سازمان تامین اجتماعی بازنشستگی پیش از موعد ابلاغ نشده است

  45. فرحناز خواجوی می گوید

    باسلام وعرض ادب : اینجانب فرحناز خواجوی ازکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین-استان کرمانشاه سمت:بهورز – باسابقه خدمت رسمی ۲۸ سال متقاضی بازنشستگی قبل از موعد میباشم-لطفا اینجانب را راهنمایی فرمایید-لازم به ذکر است کل طول خدمت اینجانب در روستاهای دوردست و محروم استان بوده است . باتشکر

  46. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    اين موضوع منوط به قبول هزينه ودرخواست شما توسط محل كارتان است.
    موفق باشيد.

  47. مريم می گوید

    بنده در سال ۷۰ اموزشيار شدم در سال۷۷نيز به استخدام اموزش وبرورش در أمدم بعداز سال۷۷به مدت سه سال كه دوسال أن متوالي بود مرخصي بدون حقوق كرفتم. با توجه به اين كه كل بيمه اين سه سال را شخصا برداخت ميكردم أيا اين سه سال جزء سنواتم براي باز نشستكي محسوب م يشود . ضمنا سابقه اموؤشي ام ۱۷سال ميباشد

  48. سيروس اكبري می گوید

    از رييس جمهور سوال كنيد،
    در جائيكه از نمايندگان مجلس تقاضا ميكند درتصميمات و مصوبات دولت دخالت نكنند ، چرا با توجه به مصوبات مجلس منجمله قانون باز نشستگي پيش از موعد را اجرايي نمكنيد (گارگري هستم با ٢٧ سال سابقه ازيك واحد توليدي كاشي) .

  49. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    اگر بيمه خدمات درماني بوده ايد خيلي آشنا به ضوابط آن نيستم ولي اگر تحت پوشش تامين اجتماعي هستيد وپرداخت آن بنا به توافق بوده بله به عنوان سابقه منظورميشود.
    به سايت سابقه تامين اجتماعي مراجعه و سوابقتان را كنترل كنيد.
    موفق باشيد.

  50. مازیارنعمت زاده می گوید

    با سلام
    اینجانب بهورز هستم با۲۳سال سابقه خدمت بدون دوره۲ساله بهورزی ودارای ناراحتی قلب وعروق وتوانایی انجام کار را ندارم.
    اینجانب را درمورد بازنشستگی یاکارافتادگی راهنمایی فرمایید

  51. امیر (مسکین) می گوید

    به نام خدا باسلام وعرض ادب .همسر اینجانب دارای ۲۱سال و۶ ماه سنوات خدمت در آموزش وپرورش است.ونیز دارای ۲۵درصدجانبازی و۵۰ سال سن .اخیرا دیسک کمرعمل کرده وسکته ای هم داشته والحمداله فعلا خوبست .برای سنوات ارفاقی باتوجه به در صد جانبازی ۳سال و۹ماه بخشنامه شده بود ..حال چگونه میتواند با ۳۰ روز حقوق بازنشسته شود؟ ممنون

  52. محمد رضا عبدالهی می گوید

    باسلام لطفا راجع به جانبازان ۱۰/:به پایین که ان زمان بخاطر تعاملات روحی نتوانسته اند به کمیسیون برورند وبعد از ۱۰تا نامه نگاری بنیاد جانبازان رفتند وحالا بخاطر افسردگی نمی توانند کار بکنند وحدودآ۲۰سال کار صادقانه کردند بازنشستگی انها ایا باارفاق خ واهد بود اگر قوانینی است لطفآ در سایتتان بذارید ممنونمیشوم

  53. وحيد موصلي می گوید

    با سلام و احترام
    اينجانب داراي ۲۷ سال سابقه خدمت و واريز بيمه در صندوق تامين اجتماعي و كارمند رسمي شركت پست و ۵۲ ساله ميباشم. لازم به ذكر است كه از ۲۷ سال پرداخت بيمه ۲۴ سال مربوط به شركت پست و ۳ سال مربوط به يك شركت خصوصي ميباشد. آيا با شرايت مذكور شامل طرح بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت ميباشم يا نه؟ باتشكر

  54. کیوان کوچک پور می گوید

    با سلام و خسته نباشید

    آیا حقوق بیمه بیکاری در مبنای حقوق بازنشسگی مورد محاسبه قرار میگیرد.

  55. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر درزمان بيمه بيكاري بازنشسته شويد بله اعمال ميشود.

  56. وحيد موصلي می گوید

    با سلام و احترام
    اینجانب دارای ۲۷ سال سابقه خدمت و واریز بیمه در صندوق تامین اجتماعی و کارمند رسمی شرکت پست و ۵۲ ساله میباشم. لازم به ذکر است که از ۲۷ سال پرداخت بیمه ۲۴ سال مربوط به شرکت پست و ۳ سال مربوط به یک شرکت خصوصی میباشد. آیا با شرایت مذکور شامل طرح بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت میباشم یا نه؟ باتشکر

  57. مهین می گوید

    با سلام وخسته نباشید.آیا بازنشستگی با داشتن سه فرزند با ارفاق پنج سال حقیقت دارد؟

  58. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بي اطلاعم و بعيد مي دانم كه چنين چيزي مطرح باشد.

  59. mr می گوید

    با سلام . اینجانب بهورز زن با بیش از ۲۰ سال سابقه کار با در نظر گرفتن ۲ سال آموزش بهورزی لطفا راهنمای فرمائید چگونه می توانم از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنم لازم به ذکر است در این خصوص کسی جواب گو نمی باشد . با تشکر

  60. كارمند قراردادي می گوید

    باسلام
    اينجانب كارمند قرارداد كار معين از سال ۱۳۷۰/۱۱/۰۹ تا ۱۳۹۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي باشم ولي حق بيمه اينجانب را سه سال كمتر محاسبه كردند و تا الان به جاي ۲۳ سال حق بيمه ۱۹ سال حق بيمه دارم خواهشمند است در خصوص بازنشستگي پيش از موعد مرا راهنمايي نماييد. با تشكر

  61. کارمند می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    من از ۷۶ دارای پرداخت بیمه در شرکت خصوصی بودم
    ۷۸در سازمان بازرسی و نظارت برقیمت و کالا استخدام شدم قراردادی
    بعد با بازرگانی ادغام حالا هم با صنایع ادغام و عنوان وزارت شد صنعت معدن تجارت لذا وقتی با شعبات بیمه تامین اجتماعی تماس می گیرم می گویند نه آن دوسال شرکت خصوصی در سوابق اداری تان نمی آید اما اگر با ۲۰ سال شوید ۲۲ روز حقوق می گیرید یعنی باید تا ۹۸ خدمت کنم با ۲۰ سال بازنشسته بشم بعد ان ۲ سال بعنوان حقوق برایم درنظر می گیرند آیا نمی شود آن جز سوابق بیاید واقعا با بیماریهائی که دارم فقط می خواهم بازنشسته شوم یک فرزند هم دارم ۴۰ سال سن لطفا من را راهنمائی کنید

  62. ایران خواه می گوید

    من کارمند ۲۰ سابقه کار در دانشگاه علوم پزشکی و انتقال خون هستم که تماما در مناطق محروم بوده خدمت اینجانب و شغل اینجانب از مشاغل سخت محسوب میشود می توان از شرایط ۵سال کاهش خدمت مشاغل سخت و ۵ سال هدیه دولت استفاده نمود . متشکرم از توجه جنابعالی

  63. مختاری می گوید

    باسلام ،اینجانب در شهریور ماه امسال۹۲با۲۰ سال سابقه در آموزش وپرورش آیا می توانم تقاضای بازنشستگی پیش از موعد نمایم؟شرایط آن چگونه می باشد؟باتشکر

  64. مجتبی می گوید

    مادرم ۱۷ سال سابقه کار و ۵۶ سال سن دارد،آیا می تواند ۳ سال بیمه بیکاری را بیمه سابقه بیمه اضافه کند و ۲۰ سال شده و بازنشستگی با حقوق ۳۰ روز دریافت کند؟ با تشکر

  65. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر مشمول بيمه بيكاري باشند ودرطي مدت استفاده ازاين بيمه ، مشمول شرايط بازنشستگي شوند ، بازنشسته خواهند شد.
    موفق باشيد.

  66. مریم می گوید

    با عرض سلام
    بهورزی هستم با ۲۷ سال خدمت (با در نظر گرفتن ۲ سال دوره اموزشی)به منطقه محروم (ک این شغله بهورزی جزء مشاغل سخت محسوب میشود)، ۵ فرزنددارم و دارای بیماری سیاتیک ، سردردو…میباشم و دیگر قادر به ادامه ی خدمت نیستم و تقاضای بازنشستگی دارم ولی الان دیگر نه پیش از موئد،وسال ۸۶و۸۷ هم درخواست دادم ولی اقدامی نشد ضمنا هیچ کس در این زمینه پاسگو نمی باشد.

  67. مریم می گوید

    با عرض سلام من دبیر اموزش وپرورش می باشم ومی خواهم استعفا دهم بیمه من در حکم صندوق باز نشستگی کشوری است برای انکه بیمه ام قطع نشود و ۱۴ سال سابقه ام که جزو ان حساب شود چه باید بکنم؟ ممنون

  68. مریم می گوید

    سلام لطفا بفرمایید برای تغییر بیمه از صندوق بازنشستگی کشوری به تامین اجتمایی چقدر باید بابت هر سال پرداخت کرد؟

  69. آذر برنجي می گوید

    با سلام بيمه شدگان تامين اجتماعي حقوقي كه سازمان كار و تامين اجتماعي اعلام ميكند را دريافت نميكنند آيا تامين اجتماعي ميتواند به اين امر رسيدگي كند؟

  70. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله

  71. mahdi می گوید

    ايا دوسال اموزشي بهورزي جزو سابقه ي بازنشستگي ميشود

  72. Nina می گوید

    با سلام واحترام

    ۱۸ سال سابق کار در مشاغل سخت و زیان آور دارم و ۲۶ ماهم بیمه بیکاری و تاکنون هم در شغل مشابه ولی در یک شرکت دیگر مشغول هستم.بیش از ۲۳ سال سابقه پرداخت بیمه

    ۱۸ سال اولم در کمیته سختی کار تایید شد و به بیمه و کارفرما اولم مراجعه کردم و باید خودم بپردازم
    لطفا فرمول پرداخت مابه التفاوتی که باید به بیمه پرداخت شود چیست؟
    میانگین ۲ سال آخر حقوق * سال های ارفاقی *۱۲ *۴%؟؟؟
    آیا بیمه بیکاری هم محاسبه می شود؟
    یک مشاور می گوید ۷ سال کسر از ۳۰ و ۲ سال بیمه بیکاری هم + سال ارفاقی می شود !!! یعنی ۷+۹+۲=۱۹ سال باید مابه التفاوت بدم؟؟؟
    فرمول های متفاوتی به من داده شده لطفا قانون صحیح را اعلام نمایید/

    از سایت و پاسخ سریع شما سپاسگزارم

  73. Nina می گوید

    با تشکر از پاسخ شما
    ولی فرمول محاسبه را صریحا نفرمودید.
    فقط محاسبه سال های ارفاقی است
    فرمول پولی که باید به ازای این سال های ارفاقی به بیمه پرداخت گردد مورد بحث است و متاسفانه کسی قانون واقعی را صریح بیان نمی کند.

  74. سید حسن موسوی می گوید

    با سلام من ۲۳سال خدمت کردم در حین کار سلامتی ام را از دست دادم و اداره کار استان مرکزی کار اینجانب را سخت و زیان اور تاید نموده ولی متاسفانه تامین اجتماعی شهرستان محلات خود داری میکند از دادن سختی کار این بنده حقیر پس حالا که سلامتی ام را از دست دادم باید چکار کنم شعار تامین اجتماعی دروغ است نیاز امروز پشتیبان فردا
    اگر کسی بمیرد هم به دادش نمیرسد با تشکر
    اسم شدید و دیسک کمر

  75. Nina می گوید

    لطفا راهنمایی نمایید
    قانون و فرمول مابه التفاوت سال های ارفاقی سختی کار که باید به بیمه پرداخت گردد را بنویسید.
    در هیچ لینکی یافت نشد و مسئولین مستمری بیمه ها هر کدام یک فرمول می گویند
    بی نهایت از راهنمایی شما سپاسگزارم

  76. Nina می گوید

    مدیریت محترم سایت

    لطفا اگر به دلایلی نمی تواتید پاسخگو در سایت باشید لطفا با ایمیل راهنمایی نمایید.
    یا حداقل بنویسید که قابل پاسخگویی نیست.
    بلاخره آیین نامه ها که سری نیست رفتم پرسیدم و جوابم را گرفتم .اما باتوجه به سایت خوب شما کاربر انتظار پاسخ صریح را دارد.

    با سپاس

  77. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام وتشكر از انتقاد شما
    بله حق داريد.
    ممكن است پاسخ سوال را نداشته باشم و يا فرصت آن نباشد.
    البته كامنت شما منتشر شد تا درصورتي كه بازديدكنندگان پاسخي داشتند اعلام كنند.
    حالا شما هم به ارتقاء سايت كمك كنيد و پاسخ سوالتان را بفرمائيد تا مورد استفاده ديگران قرارگيرد.
    بااحترام

  78. علیرضا نخعی می گوید

    سلام کارمند دانشگاه آزاد هستم با پرداخت ۲۵ سال بیمه میتوانم ۵سال پرداخت کنم وبازنشسته شوم؟

  79. رمضان می گوید

    باسلام (اینجانب ۲۲سال سابق بیمه اجتماعی و ۵۵درصدر معلولیت از بهزیستی ودارای ۴۱سالسن می باشم چگونه می توان با این شرایط بازنشسته یا از کار افتاده شوم لطفاَ مرا راهنمای فرماید )(باتشکر)

  80. حسین نادری می گوید

    باعرض سلام لطفا پاسخ وراهنمایی فرمایید . همسرم با سن پنجاه وپنج سال و هفت ماه و پرداخت هجده سال و پنج ماه پرداخت حق بیمه طبق مصوبات دولت تقاضای بازنشستگی پیش از موعد را دارند بامراجعه به اداره بیمه میگویند باید بیست سال باید سابقه پرداخت داشته باشند مگر سن وسابقه پرداخت طبق مصوبات قابل اجرا نیست ؟

  81. کورش بابایی می گوید

    باسلام:
    پدر بنده دارای ۲۰سال و ۷ماه در کارگاه خیاطی دارای سابقه کار میباشد و خواستار ریختن ماوتفاوت مابقی سابقه تا ۳۰سال باشد آیا میتوان با این شرایط از ماده سختی کار اسفاده کند؟؟ اگر میشود لطفا راهنمایی فرمائید.

  82. جبرئيل عظيمي می گوید

    اينجانب كارمند رسمي شركت پست جمهوري اسلامي ايران با سابقه ۲۵ سال خدمت با سن ۵۸ سال بازنشستگي پيش از موئد امكان پذير ميباشد با چه شرايطي

  83. حسن می گوید

    با سلام . ايا ديسك كمر هم شامل بازنشتگي در قراردادهاي طرح عمراني ميشود. ممنون

  84. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اين موضوع درصلاحيت هيات پزشكي سازمان تامين اجتماعي البته به عنوان ازكارافتادگي است.

  85. عبدی می گوید

    با سلام.از مورخه ۱/۲/۱۳۶۵به دوره بهورزی رفته ام تا کنون مدّت ۲۷سال خدمت نموده ام تقاضای بازنشستگی دارم و کسی جوابگو نیست ضمنا
    مرخصی های ذخیره شده جزو سنوات خدمتی محسوبمیشود یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خانم هستم

  86. بهورز می گوید

    سلام.
    خانم بهورزی هستم با ۲۵ سال سابقه ی خدمت .
    در چه زمانی بازنشسته می شوم؟

    بر اساس قانون کار سنوات چگونه پرداخت می شود؟

  87. شمسی موسی نژاد می گوید

    سلام
    اینجانب کارمند بخش خصوصی ام با بیش از ۲۱ سال سابقه و ۴۶ سال سن
    میخواستم مطمئن شوم که آیا با این اوضاع میتوانم درخواست بازنشستگی با ۳۰ روز حقوق را بنمایم.
    در ضمن ملاک محاسبه حقوق بازنشتگی آیا حداقل حقوق قانون کار خواهد بود و یا میانگین دو سال آخر.

  88. م ص می گوید

    با سلام بنده خانمی ۴۳ ساله ۲۱ سال سابقه کار دارم دارا معلولیت ازناحیه با چب چگونه میتوانم بازنشست شوم

  89. ل ص می گوید

    باسلام چرا هیچکس به فکر کارمندای بانک نیست در سال فقط سه روز اول عید تعطیلن ولی بامعلما بازنشست میشن کارمندای بالای بیست سال سابقه یکیشون سالم نیستن یکم به فکر اونا باشین

  90. طیبه شعاعی می گوید

    باسلام لطفا سئوال مراپاسخ دهید که قانون یاشرایطی برای بازنشستگی زودترمادرانی که فرزند معلول شدید دارند وجود دارد

  91. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    متاسفانه بي اطلاعم.

  92. كارمند واحد تهران جنوب می گوید

    با سلام و خسته نباشيد ، كارمند دانشگاه آزاد اسلامي به مدت ۲۱ سال با ۴۲ سال سن مي باشم متاسفانه براي بازنشستگي پيش از موعد با ۲۰ روز حقوق به بيمه تامين اجتماعي شعبه ۳ مراجعه كردم و مسئولين مربوطه اظهار نمودند كه دانشگاه آزاد جزء قانون كار نمي باشد ! سوال بنده اين است كه مگر مي شود كارمندي ۲۱ سال حق بيمه خود را پرداخته باشد ولي شامل قوانين كار نباشد ؟ خواهشمند است راهنمايي بفرماييد ما كارمنداني كه چنين وضعيتي داريم و تعدادمان كم هم نيست چگونه مي توانيم به نتيجه برسيم . با تشكر و احترام

  93. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    حق بيمه شما به چه سازماني پرداخت شده است؟
    البته الان بازنشستگي پيش از موعد عملا اجرانمي شود.

  94. كارمند واحد تهران جنوب می گوید

    حق بيمه به سازمان تامين اجتماعي واريز شده است .

  95. رامیس می گوید

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم معلولان ۶۶درصد با چند سال پرداخت بیمه بازنشست بشن

  96. علی عسجری می گوید

    با سلام
    احتراما اینجانب سال ۸۹ توسط شهرداری تبدیل وضعیت از کارگری به رسمی تابع تامین اجتماعی شده ام با توجه به اینکه ۱۸ سال سابقه داشته ام حقوق اینجانب از حداقل حقوق قانون کار کمتر محاسبه وسنواتخدمت مدنظر گرفته نشده است وبا گذشت ۲۲ سال میزان دریافتی کمتر از کرگران با یکسال سابقه است خواهشمندم پاسخ فرموده امکان برگشت به وضعیت قبلی یا افزایش میزان دریافتی وجود دارد ؟

  97. علا می گوید

    باسلام.با داشتن ۲۵ سال سابقه کار معلمی و یکسال مرخصی استعلاجی متوالی میتوانم با ۳۰ روز حقوق و پاداش کامل بازنشسته شوم؟

  98. رضا می گوید

    سلام پدرمن با سابقه ۳۰ سال از نانوایی درتیر۹۳بازنشست شده ولی ۳ ماهه که حقوق ندادن خواستم بدونم ایا از قبل برای پدرم پاداش تعلق میگیرد یانه باتشکر خسته نباشید

  99. محمدرضاکما لزاده می گوید

    باداشتن ۲۵سال سابقه باقانون صنایع بازنشسته شدم سال ۸۸ایا سنوات ارفاقی شامل من می شود

  100. پروانه می گوید

    سلام مدت ۲۰سال است که درشرایط سخت کارمیکنم محیطی مرطوب،شرایط دمایی نامناسب،نورغیرطبیعی،سروصدای دائمی وناهنجار،ساعات کارطولانی، وبی وقفه که براساس خواسته شرکت تولیدی مشاغل سخت وزیان آور توسط کمیته های استانی تایید شده است ولی اکنون که خواهان بازنشستگی خودم هستم با مراجعه به شعبه شهرستان متوجه ایرادات زیر شده ام که نمی توانم با ۳۰ روز حقوق بازنشسته شوم
    ۱-تامین اجتماعی شهرستان بجای منظور نمودن مشاغل اینجانب پستهای احکام کارگزینی بنده را درنظر گرفته است
    ۲-مشاغلی برای بنده لحاظ شده است که اصلا درهیچکدام از احکام کارگزینی بنده وجود ندارد
    ۳-بنده بمدت ۵سال درآزمایشگاه این شرکت کارکرده ام که شرایط سخت کاربرآن حاکم بوده است ولی شغل کارشناس آزمایشگاه درکمیته استانی تایید نشده درحالیکه فن ورز آزمایشگاه تایید گردیده است وشرایط کارهردو شغل ووظایف یکسان بوده وفقط می توان گفت مسئولیت کارشناس وپاسخگویی به دیگران واسترسهای بیشتری راداشته است
    همچنین بنده دختری دارم که کلاس دوم بوده وبه تنهایی وبدوراز شوهرم درشهرستان زندگی می کنم ومادری دارم مریض احوال که وظیفه نگهداری ازایشان را نیز بعهده دارم
    لذا باتوجه به موارد فوق خواهشمنداست راهنمایی بفرمایید اینجانب چکارکنم تا حقوقم تضییع نگردد

  101. محمود می گوید

    با سلام . من ۲۵سال و نیم سابقه بیمه دارم چهار سال و نیم هم به من بیمه بیکاری تعلق می گیرد .آیا اگراز بیمه بیکاری استفاده کنم باز نشست می شوم؟ آیا حقوق ۲۵روز را دریافت می کنم یا سی روز؟

  102. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بيمه بيكاري درصورت تشخيص اداره كار است ولي درصورت تعلق و رسيدن به شرايط بازنشستگي بله بيمه بيكاري شما قطع و مستمري بازنسشتگي برقرار ميشود.

  103. جاوید اصل شرحانی می گوید

    باسلام.من معلمی با سابقه ۲۹سال و۸ماه و۲۹روز هستم.ایا ۳۰روز حقوق به من تعلق میگیرد؟

  104. مریم می گوید

    با سلام
    آیا راهی برای بازنشست شدن با ۱۵ سال سابقه خدمات درمانی رسمی وجود دارد حتی با ۱۵ روز حقوق .
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  105. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا لینک زیر را دنبال کنید:
    اینجا

  106. مریم می گوید

    ممنون از راهنمایی ولی من خدمات درمانی هستم .اگر شرایط یکی باشد راهی نیست؟

  107. فرحناز جابری می گوید

    آیا می شود با ۲۰ سال سابقه و ۵۳ سال با ۲۰ روز حقوق بازنشیته شد همچنین ناراحتی قلبی نیز دارم

  108. فرحناز جابری می گوید

    آیا می شود با ۲۰ سال سابقه و ۵۳ سال سن با ۲۰ روز حقوق باز نشسته شد همچنین ناراحتی قبلی دارم

  109. فريبرز فروزان می گوید

    با سلام

    احتراما اينجانب بالاي ۵۰ سال سن دارم و بيش از ۲۸ سال سابقه پرداخت بيمه رادارم و درضمن داراي معلوليت مي باشم آيا با اين شرايط حكم بازنشستگي براي من صادر مي شود.

    باتشكر

  110. فریده کبیری می گوید

    باسلام من کارمند رسمی دانشگاه سیستان وبلوچستان هستم باسابقه ۲۰سال وهمسر آزاده وجانباز ۵۰درصد آیا امکان بازنشستگی پیش از موعد من هست؟باتشکر

  111. ناصر می گوید

    بنده حقیر با۲۷سال ۸ماه بیمه دولتی دارم اخیراشینده میشود بعضی ازادارات میتوانندباارفاق سنواتی باحقوق ۳۰روز بازنشسته شوند آیاصحت داردیانه؟

  112. صفورا می گوید

    با سلام
    اینجانب مادر فرزندی با معلولیت شدید ذهنی هستم . میخواستم بدونم که بازنشتگی پیش از موعد به والدین این بچه ها تعلق میگیرد. من شنیده ام که بعد از ۱۰ سال کار میتوان بازنشسته شد.
    ممنونم

  113. عباس می گوید

    سلام با سابقه ۱۵ سال در شرایط سخت وزیان اور دارای معلولیت دید یک چشم از دست دادم ودیگری ضعیف می باشد ایا می توانم باز نشته بشم لطفا مرا راهنمایی کنیذ.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.