نرم افزارحسابداری صدگان

اسکناس ۲۰ هزارتومانی منتشر می‌شود.

0 638

حسابداراپ

به گفته دبير كل بانك مركزي در صورتي كه اجازه تمديد استفاده از ايران‌چك داده نشود، بانك مركزي انتشار اسكناس‌هاي ۲۰ هزار توماني را پيشنهاد خواهد داد. پيش از اين اعلام شده بود كه بانك مركزي مهلت يك ساله براي جمع‌آوري ايران‌چك در امسال دارد.
 .
محمود احمدي در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا، در مورد وضعيت اسكناس در كشور عنوان كرد: در مورد بحث اسكناس ما خوشبختانه موفق شديم ايران‌چك را براي امسال نگه داريم و درصدد هستيم براي اسكناس درشت‌تر يا ابقاي ايران‌چك اقدام كنيم. موضوع تعداد اسكناس و مقدار آن گرچه مهم است اما اهميت آن در جاهاي ديگر است و براي جابه‌جايي و مسائل ديگر مدنظر قرار مي‌گيرد.
 .
وي ادامه داد: از سويي هم ما در بانكداري الكترونيكي درصدد توسعه هستيم كه در اين مورد اخيرا شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرك) راه‌اندازي شد كه كمك بسيار بزرگي به توزيع شبكه POS كشور و استفاده مردم از سيستم POS به جاي اسكناس مي‌كند.
 .
احمدي در پاسخ به اين سوال كه با روند فعلي آيا اسكناس درشت‌تر نخواهيم داشت؟ افزود: اين موضوع بستگي به مسائلي دارد. ما پيشنهاد اسكناس درشت را سال‌هاست كه مدنظر داريم اما با توجه به اينكه مجلس دستور نبود ايران‌چك را در دست داشت و صرفا براي امسال در بودجه پيش‌بيني شد كه مي‌توان از ايران‌چك بهره برد، اگر به سمت‌وسويي برويم كه اجازه تمديد استفاده از ايران‌چك داده نشود، حتما بايد سراغ اسكناس‌هاي درشت‌تر برويم.
 .
دبير كل بانك مركزي در مورد پيشنهاد بانك مركزي براي اسكناس جديد تاييد كرد كه اسكناس‌هاي ۲۰ هزار توماني مدنظر است.
.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.