نرم افزارحسابداری صدگان

احتمال معامله دلارهاي تقلبي در بازار

0 547

حسابداراپ

معاون سابق ارزي بانك مركزي در مورد پيشنهاد حذف ارز مسافرتي كه رييس كل بانك مركزي نيز با آن موافقت كرده است هشدار داد كه سوق دادن مردم به سمت بازار آزاد ارز، بر روي قيمت ارز تاثير مي‌گذارد و ممكن است حتي ارزهاي تقلبي نيز در بازار معامله شوند.

 . 

سيدكمال سيدعلي در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد پيشنهاد جديد ارزي مبني بر حذف ارزهاي مسافرتي كه به گفته نمايندگان مجلس با موافقت رييس كل بانك مركزي نيز همراه بوده، عنوان كرد:

.

در حال حاضر ارز مسافرتي مشمول زائران و مسافران كشورهاي ديگر مانند تركيه و مالزي مي‌شود كه سقف ارز براي مسافران كشورهاي مانند تركيه را به ۴۰۰ دلار تقليل داده بودند و به نظر هم نمي‌رسد كسي با آن ۴۰۰ دلار مي‌توانست به مسافرت برود.

پندار سیستم

وي با تاكيد بر اينكه بايد از طريق خود بانك‌ها و صرافي‌ها فروش ارز صورت بگيرد، افزود:

بعيد به نظر مي‌رسد كه اين موضوع تصويب شود. چرا كه بالاخره هر چقدر كه مردم را به بازار آزاد ارجاع دهيم معناي آن اين است كه بانك مركزي هم آنجا ارز بفروشد و دخالت كند.

معاون سابق بانك مركزي تصريح كرد:

بهتر آن است كه با نرخ آزاد، ارز در بانك‌ها به فروش برسند. چون اگر مردم به سمت بازار بروند ارز تقلبي نيز ممكن است به دست آنها برسد.

وي در همين مورد اظهار كرد: ‌

بانك مركزي خودش مي‌داند كه وقتي ارز مسافرتي به مردم ندهد هر چقدر كه مردم بخواهند به بازار آزاد مراجعه كنند، بالاخره به قيمت بازار آزاد فشار مي‌آورد و قيمت را افزايش مي‌دهد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.