نرم افزارحسابداری صدگان

اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای خرده‌فروشان مشروط به نصب صندوق فروش است

0 575

حسابداراپ

علی عسکری در پاسخ به این سوال که مالیات بر ارزش افزوده خرده‌فروشان از چه تاریخی آغاز می‌شود و اینکه آیا حلقه‌های مشمولان قانون تکمیل شده است، گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد حلقه‌های مشمولان قانون تکمیل شده، اما از نظر پوشش در سطح پائینی قرار دارد.

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه اجرای مالیات بر ارزش افزوده از برنامه عقب است، گفت:

اجرای قانون برای خرده‌فروشان مشروط به نصب صندوق فروش است.

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس ،علی عسکری در پاسخ به این سوال که مالیات بر ارزش افزوده خرده‌فروشان از چه تاریخی آغاز می‌شود و اینکه آیا حلقه‌های مشمولان قانون تکمیل شده است، گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد حلقه‌های مشمولان قانون تکمیل شده، اما از نظر پوشش در سطح پائینی قرار دارد.

.

وی گفت: خرده‌فروشان از نظر ارزش افزوده‌ای که در اقتصاد ایجاد می‌کنند، حداکثر ۲۰ درصد سهم دارند و عمده‌ ارزش افزوده در حلقه‌‌های قبلی ایجاد می‌شود، بنابراین همه خرده‌فروشان بیش از ۲۰ درصد ارزش افزوده محصول نهایی را ایجاد نمی‌کنند.

.

عسکری با بیان اینکه اجرای مالیات بر ارزش افزوده را تقریباً برای پوشش حلقه‌ها کند کرده‌اند، گفت: این کندی به خاطر این است که باید خرده‌فروشان به صندوق فروش مجهز شوند و تا زمانی که صندوق فروش نصب نشود، مالیات بر ارزش افزوده اجرا نمی‌شود.

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از مغازه‌ها دستگاه POS یا پایانه فروش دارند، گفت: این دستگاه‌ها برای مقصد مالیاتی نصب نشده و نرم‌افزار لازم را ندارند، بلکه باید یک مرحله سیستمی باشد که اطلاعات لازم را دریافت کند، در حالی که این دستگاه‌ها مطابق نیاز فروشگاه‌ها تهیه شده اند.

.

پندار سیستم

عسکری افزود: متولی برای نصب دستگاه پایانه فروش در خرده‌فروشان، وزارت بازرگانی و شعبه‌های اصناف است، البته آنها تلاش می‌کنند، اما هنوز این کار کامل نشده است.

.

وی گفت: بحث اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبتاً از برنامه عقب است.

.

عسکری در واکنش به این پرسش که بالاخره چه زمانی مالیات ارزش افزوده خرده‌فروشان آغاز و صندوق فروش نصب می‌شود، گفت: باید از وزارت بازرگانی سؤال شود که آنها می‌خواهند، چه کار کنند.

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در واکنش به این پرسش که آیا در یک و نیم سال باقی‌مانده از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده همه حلقه‌‌های‌ مشمولان تکمیل می‌شود، خاطر نشان کرد: بله حلقه‌ها تکمیل می‌شود. هنوز یک سال و نیم باقی مانده و در این مدت بقیه مشمولان پوشش داده می‌شوند و سعی می‌شود، آنهایی که مشمول شده‌اند، از نظر پوشش اجرای مالیات کامل شوند.

.

عسکری افزود: از نظر پوشش مالیاتی و از نظر رسیدگی مراحل بعدی شامل خرده‌فروشان هم دیر یا زود اجرا می‌شود و اتفاق خاصی قرار نیست انجام شود.

.

عسکری در واکنش به این پرسش که از اهداف اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شفافیت و افزایش درآمد مالیات عملکرد بوده است، آیا این مهم محقق شده، گفت: سازمان مالیاتی اطلاعات لازم را بین نظام مالیات ارزش افزوده و نظام مالیات عملکرد مبادله می‌کند و در بسیاری از موارد اطلاعات مالیات بر ارزش افزوده برای رسیدگی مالیاتی در نظام عملکرد به کار می‌‌آید.

.

وی گفت: همچنین برخی از اطلاعات نظام مالیات عملکرد با مالیات ارزش بر افزوده برای ارائه اظهار‌نامه مبادله می‌شود، تا کسی اقدام به کم اظهاری نکند و مالیات واقعی پرداخت شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.