نرم افزارحسابداری صدگان

ابزار جدید مصون ساز بازار سهام روز چهارشنبه اجرایی می شود

0 591

حسابداراپ

معاون بازار شرکت بورس گفت: اوراق اختیار فروش تبعی سهام به عنوان ابزاری جدید جهت مصون سازی سرمایه های سهام داران، از فردا (چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه جاری) راه اندازی می شود.
.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی صحرایی، با بیان مطلب بالا ادامه داد: هدف از راه اندازی اوراق اختیار فروش تبعی، اطمینان بخشی به سهام داران جز است.

.

وی با اشاره به اینکه دارنده این اوراق حداقل بازدهی در سایر بازارها یا اوراق مشارکت که ۲۰ درصد است را کسب می کنند، اعلام کرد: این ابزار دو گانه بوده و سهامداران علاوه بر بهره گیری از مزایای بازار سهام از خدمات بازار پول نیز بهره مند می شوند.

.

معاون بازار شرکت بورس خاطرنشان کرد: اگر قیمت سهام در تاریخ فروش بیش از قیمت اعمال باشد، دارنده اوراق می تواند به هر صورتی که تمایل دارد تصمیم گیری کند، اما چنانچه قیمت سهم شرکت بورسی در تاریخ مورد توافق کمتر از قیمت اعمال باشد، دارنده اوراق اختیار فروش می تواند از طریق دریافت مابه التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم در بازار یا واگذاری سهام پایه به قیمت اعمال به عرضه کننده اوراق اختیار فروش تبعی منتفع شود.

پندار سیستم

.

 وی مهم ترین مزیت این اوراق را اطمینان بخشی به سهام داران جزء دانست و افزود: استفاده از اوراق اختیار فروش تبعی مزایای بازارهای پول و سرمایه را برای سهام دار به ارمغان می آورد.

.

صحرایی گفت: این اوراق بازار ثانویه ندارد و تنها صادرکننده این اوراق می تواند نسبت به خرید آن اقدام کند.
.
 
معاون بازار شرکت بورس با اشاره به اینکه اوراق اختیار فروش تبعی چهارمین ابزاری است که وارد بورس اوراق بهادار می شود، تصریح کرد: پیش از این فیوچرز، سهام و اوراق بدهی وارد بازار سرمایه شده بودند.
.

صحرایی در خصوص تعیین قیمت این ابزار گفت: قیمت بر اساس نرخ پایانی هر روز سهم توسط بورس اعلام شده و در سامانه منتشر می شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.