نرم افزارحسابداری صدگان

نكول فروشندگان سكه آتي

0 614

حسابداراپ

ثبات قيمت‌ها و ادامه روند نزولي اندك (زير يك درصد)، رفتار ديروز بازار آتي سكه بود.
نوسانات بازار طلاي جهاني كه در محدوده يك هزار و ۶۰۰ تا يك هزار و ۶۱۸ دلار به ازاي هر اونس در حركت بود و تغييرات كمابيش تكراري قيمت دلار به واسطه اخبار و گزارش‌هاي منتشر شده پيرامون بورس ارز از عواملي بود كه مبادلات را تحت الشعاع قرار داد.

.

تشديد قاچاق سكه از عواملي بوده كه طي چند روز گذشته روي سطح تقاضا تاثيرگذار بوده است زيرا برخي سرمايه‌گذاران با خريد حجم زيادي از سكه و آب كردن آن و استفاده از طلاي موجود توانستند تا حدودي سود مناسبي به دست بياورند، البته با توجه به پروسه زمان بر اين كار به نظر مي‌رسد تاثير آن طي روزهاي آينده كمتر خواهد شد.

.

اين در شرايطي است كه در ماه رمضان با كاهش سطح تقاضا توسط مردم و از سويي به پايان رسيدن موعد تحويل سكه‌هاي پيش‌فروش ۶ ماهه، افت سطح تقاضاها ادامه دار بوده اما تا رسيدن به موعد تحويل سكه هاي پيش‌فروش ۸ ماهه كه نزديك ۲ ماه ديگر تحويل آنها آغاز خواهد شد بازار مي‌تواند در اين مدت روند قيمتي خود را اصلاح كند و متناسب با تغييرات داخلي و جهاني با افت و خيز روبه‌رو شود.

.

پندار سیستم

تحليلگران همچنان بر اين باورند كه در بلندمدت روند نزولي قابل توجهي مشاهده نمي‌شود اما در كوتاه مدت قيمت‌ها سير صعودي به خود مي‌گيرد.

.
البته قراردادهاي سكه مردادماه در حالي به زمان تحويل فيزيكي نزديك مي‌شود كه براساس گفته معامله گران سكه بازار نقدي چند هزار تومان گران‌تر از سكه مردادماه بوده و اين قضيه نكول فروشندگان مردادماه را در پي داشته است.

.
معامله‌گران با اشاره به برخي گزارش‌هاي جهاني پيرامون وضعيت طلا همچون كاهش تقاضاي طلا در هند به تاثير از كاهش ارزش روپيه در برابر دلار و افزايش قيمت طلا بر اين باورند نوسانات كنوني ممكن است تا هفته‌ها در همين محدوده ادامه پيدا كند اما كارشناسان اظهارنظرها راجع به بازار طلا در بلندمدت را صعودي مي‌دانند و دو موسسه باركليز و USB بر اين امر اتفاق نظر دارند كه قيمت‌ها در بلندمدت صعودي است. برخي موسسات مالي از رسيدن قيمت طلا به سطح يك هزار و ۸۰۰ دلار به ازاي هر اونس تا پايان سال ميلادي خبر داده‌اند. 

.
در بازار آتي ديروز روند قيمت‌ها نزولي بود، سكه سررسيد مردادماه با افت ۹۵/۰ درصدي در محدوده ۷۸۰ تا ۷۸۷ هزار تومان، سررسيد شهريورماه با كاهش ۸۱/۰ درصدي در محدوده ۸۰۴ تا ۸۱۲ هزار تومان، سررسيد مهرماه با كاهش ۸۸/۰ درصدي در محدوده ۸۳۶ تا ۸۴۳ هزار تومان، سررسيد آبانماه با افت ۹۸/۰ درصدي در محدوده ۸۷۷ تا ۸۸۵ هزار تومان و سررسيد آذرماه با كاهش ۸۱/۰ درصدي در محدوده ۹۱۰ تا ۹۱۸ هزار تومان قرار گرفت. البته در برخي از سررسيدها همچون شهريور، مهر و آذرماه شاهد تحركات مثبت قيمتي نيز بود. تعداد موقعيت‌هاي تعهدي باز تنها در دو سررسيد مهر و آبانماه كاهشي و در ساير سررسيدها افزايشي بود.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.