نرم افزارحسابداری صدگان

بازار ارز از وجود واسطه ها پاک می شود

0 714

حسابداراپ

خروج واسطه ها از بازار ارز مهم ترین نتیجه معامله گواهی ارزی در بازار سرمایه است.
.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سعید شیرزدای، مدیرعامل کارگزاری امین آوید با اشاره به اینکه واسطه ها با معامله گواهی ارزی از این بازار خارج می شوند، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شفافیت بازار ارز نتیجه دیگری است که با معامله گواهی ارزی در بازار سرمایه روی خواهد داد.

.

وی با تاکید بر اینکه نظام عرضه و تقاضا با حذف رفتارهای هیجانی از بازار سرمایه شفاف می شود، گفت: بر این اساس با ایجاد سازوکار منطقی در بازار ارز و معامله گواهی ارزی در بازار سرمایه آرامش در این بازار برقرار خواهد شد .

پندار سیستم

.

مدیرعامل کارگزی امین آوید با تاکید بر اینکه با معامله گواهی ارزی بین بازار پول و سرمایه تعامل برقرار می شود، اظهار داشت: معامله این گواهی های ارزی در بازار سرمایه می تواند به شکل گیری بازار ثانویه ارز کمک کند .

.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های وارد کننده و صادر کننده، ارز را با قیمت متفاوتی خرید و فروش می کنند، خاطرنشان کرد: با راه اندازی بازار ثانویه شرکت های صادرکننده و وارد کننده ارزشان را با نرخ مشخصی دریافت می کنند.

.

مدیرعامل کارگزاری امین آوید با تاکید بر شفافیت شرکت های صادرکننده و وارد کننده با ورود این ابزار مالی به بورس گفت: بر این اساس شرکت های صادرکننده درآمدهای حاصله را با شفافیت بیشتری افشا خواهند کرد، از سوی دیگر شرکت های وارد کننده هم مواد اولیه را با قیمتی که برای ارز در بورس کشف می شود خریداری می کنند .

.

شیرزادی با تاکید بر اینکه با ورود این گواهی های ارزی به بورس نرخ ارز هم به سمت تک نرخی شدن حرکت می کند، تصریح کرد: در حال حاضر به صورت رسمی برای ارز دو نرخ وجود دارد که یکی از سوی بانک مرکزی و دیگری در بازار آزاد است اما با معامله این گواهی در بازار سرمایه ارز تک نرخی می شود.
.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.