نرم افزارحسابداری صدگان

۳ نرخی شدن و توقف نزول قیمت سکه

0 645

حسابداراپ

مبادلات بازار آتی اگرچه در روزهای اخیر با نوسان همراه بود، اما روز گذشته به تاثیر از برخی اخبار مربوط به توزیع دلار و گزارش‌های مربوط به تحویل سکه‌های پیش فروش شده، قیمت‌ها نزولی شد.

.

 

این در حالی است که نشانه‌های ریزشی بازار با توجه به عرضه سکه‌های بانک کارگشایی که در محدوده نزدیک ۷۱۵ هزار تومان انجام شد هویدا بود، اما پس از اینکه اخباری مربوط به جدی‌تر شدن موضوع بسته شدن تنگه هرمز بیشتر شد، تکانه‌های مثبت سکه نیز شدت گرفت.

.

از طرفی با انتشار اخباری مربوط به سه نرخی شدن ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس شدت تحرکات بیشتر شد. علی موسوی یکی از کارشناسان بازار آتی، با اشاره به این موضوع بر این باور است که دلیل اصلی وضعیت کنونی معاملات این است که آربیتراژگران وارد بازار شده‌اند و با توجه به درصد بازدهی نزدیک ۴ و نیم درصدی در سررسیدهای دور همچون شهریور و مهرماه از شدت افزایش قیمت‌ها و تغییر نوسانات در بازار کاسته است.

.

پندار سیستم

موسوی با بیان اینکه با عملیات انجام شده جذابیت بازار بسیار زیاد شده بر این باور است که طی دو سه ماه اخیر دادوستدها با نوسان رو‌به‌رو بوده و حجم نقدینگی نیز به سطح بالایی رسیده، زیرا در کنار سایر بازارها، بازار آتی از بازدهی بیشتر و زودتری برخوردار بوده است. وی با بیان اینکه اگر چه مسوولان بر میزان بالای ذخایر ارزی در کشور تاکید دارند، اما موضوع این است که اخبار و گزارش‌های غیر‌اقتصادی به صورت روانی تاثیر قابل‌توجهی روی بازار خواهد گذاشت.

.

به همین دلیل انتشار اخبار مربوط به سياست خارجي و از سویی مذاکرات ۱+۵ با ایران پیرامون مسائل انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان در روزهای اخیر می‌تواند فاکتور تاثیرگذاری روی روند دادوستدها باشد.

.

به باور این کارشناس، در شرایط کنونی تمامی این مسائل توانسته تغییرات بازار آتی را به گونه‌ای رقم بزند که امکان دارد در هر لحظه، بازار یا افزایشی باشد یا کاهشی و روند مبادلات عوض شود. به همین دلیل بهتر است نسبت به این موضوع واکنش‌های منطقی از سوی سرمایه‌گذاران صورت بگیرد.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.