نرم افزارحسابداری صدگان

گام های لرزان طلا میان اونس و دلار

0 584

حسابداراپ

نوسان هاي مختلف بازار ارز در حالي هر روز متفاوت از روز گذشته است كه بلاتكليفي كاملا در آن مشهود است. دوشنبه خبر اعمال دلار دو نرخي از ۱۸ تير ماه بر سر زبان ها بود که ديروز بهمني آن را تكذيب كرد و خبر از اعمال نظام تك نرخي در بازار ارز داد.

.

بازار آتي سكه طلا ديروز در حالي با نوسان هاي مختلف به پايان رسيد كه قرار دادهاي آتي سكه طلا تحويل تير ماه تا سال آينده به تعطیلات رفت و جاي خود را به قراردادهاي آبان ماه داد. اما ديروز نوسان هاي مختلف بازار آتي به گونه اي بود كه قرار دادهاي آتي مرداد وآبان در مدار منفي و شهريور و مهر ماه در نوسان مثبت پيگيري شدند واختلاف قيمت ميان سررسيد ها به حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان رسید.

.

به گزارش بورس نیوز، در بازار نقدي نيز دچار نوسان قيمتي شدیدی بود و در نهايت با توجه به كاهش قیمت دلار ،هر سکه تمام بهار آزادی با كاهش يك هزار توماني به ۷۰۹ هزار تومان رسيد واز سوي ديگر دلار نيز با نزول ۸ توماني به ۱۹۱۲ تومان رضایت داد.

.

نوسان هاي مختلف بازار ارز در حالي هر روز متفاوت از روز گذشته است كه بلاتكليفي كاملا در آن مشهود است. دوشنبه خبر اعمال دلار دو نرخي از ۱۸ تير ماه بر سر زبان ها بود که ديروز بهمني آن را تكذيب كرد و خبر از اعمال نظام تك نرخي در بازار ارز داد و اعلام كرد كاهش نرخ غير رسمي دلار در جريان است . اين در حالي است كه اختلاف قيمت نرخ ارز رسمي و غير رسمي در بازار بيش از۶۸۰ تومان است.

.

پندار سیستم

دربازار هاي جهاني با توجه به آنكه رئيس فدرال رزرو امريكا ،بن برنانكي در سخنراني خود از دور جديد تسهيل مقداري خبري نداده وبار دیگر با اذعان به وضعيت نا به سامان اقتصاد امريكا همچنان در مورد اقدامات خود توضيحي نداد ودر پي آن فعالان بازار را به مرز نااميدي كشاند. در نهایت طلا با سقوط یک درصدي به ۱۵۷۷ دلار در هر اونس رسید.

.

كارشناسان تار نماي کیتکو آينده بازار طلا را اين طور پيش بيني كردند ، اگر اونس جهاني به كمتر از ۱۵۶۰ دلار برسد احتمال سقوط آن بيشتر خواهد شد حال آنكه اگر روي ۱۶۱۰ دلار را ببيند احتمال جهش هاي بيشتررا هم مي توان تصور كرد.

.

از سوي ديگر در پي سخنراني نااميد كننده برنانكه تحليل گران بازار اظهار داشتند كه احتمال ارائه دور جديد تسهيل مقداري تا پايان سال از سوي فدرال رزرو بسيار كم است زيرا اين امر به احتمال زیاد تاثيري بر نتايج انتخابات رياست جمهوري اين كشور خواهد گذاشت.بنابراين تا پايان انتخابات رياست جمهوري محرك هاي جديدي به بازار تزريق نخواهد شد مگر آنكه شرايط اضطراري پیش آید.

.

* آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.