نرم افزارحسابداری صدگان

کمک، هدایا و فعالیت مطبوعاتی از مالیات معاف شده‌اند.

0 1,052

حسابداراپ

.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: کمک،هدایا، حق عضویت و فعالیت انتشاراتی و مطبوعاتی از مالیات معاف شده‌اند.

.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه مهم اعلام کرد: براساس مقرارت بندهای (ط)، (ی)و(ل)  ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم، کمک‌ها و هدایای دریافتی نقدی و غیر نقدی مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه، کمک‌ها و هدایای نقدی و غیر نقدی و همچنین عضویت حق اعضای مجامع حرفه‌ای، احزاب و انجمنها و تشکل‌های غیر دولتی و فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

.

* بهره‌مند شدن از معافعیت مذکور منوط به رعایت مقررات فصل‌های ششم، هفتم، نهم و همچنین مواد (۱۵) و (۱۶) آئین‌نامه اجرایی موضوع تبصره (۳) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم، از جمله تسلیم به موقع اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان و کسر و پرداخت مالیات اشخاص ثالث و رعایت سایر شرایط و ترتیبات مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم است.

.

* ارسال اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی نیز از طریق پایگاه متمرکز، به نشانی www.tax.gov.ir امکان‌پذیر است.

.

این دسته از مؤدیان محترم مالیاتی تا زمانی که فاقد امضاء الکترونیکی هستند، لازم است اظهارنامه الکترونیکی را چاپ و در همان مهلت مقرر به اداره امور مالیاتی ذیربط تسلیم نمایند.

.

پندار سیستم

* براساس قوانین و مقررات مصوب، برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی، منوط به تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر می‌باشد.

.

* سازمان امور مالیاتی کشور علاقه‌مند است، فعالان موصوف با تسلیم اظهارنامه در مهلت مقرر قانونی و رعایت سایر مقررات، زمینه تعامل بیشتر و بهره‌مندی از معافیت‌های مربوط و عدم تعلق ۴۰ درصد جریمه غیرقابل بخشودگی را فراهم آوردند.

.

رعایت تکالیف و مقررات موصوف، سازمان امور مالیاتی کشور را در اعطای بهینه تسهیلات مقرر قانونی و اجرای امر خدمت‌رسانی یاری خواهد نمود.

.

* مراجع ذیل آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی خواهند بود:

.

الف) دفتر خدمات مؤدیان مستقر در ستاد سازمان، شماره تلفن: ۳۹۹۰۳۰۵۳ و ۳۹۹۰۳۰۳۴

ب) تلفن گویای ۱۸۲۲

ج) واحدهای مشاوره و پاسخگویی مستقر در ادارات کل امور مالیاتید) مراجعه به پایگاه www.intamedia.ir روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.