نرم افزارحسابداری صدگان

پرداخت سود بالاتر از۲۰درصد تخلف است.

0 637

حسابداراپ

فرشاد حیدری در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که برخی از بانکهای دولتی و خصوصی نرخ سودی بالاتر از آنچه که مورد تصویب واقع شده است، پرداخت می کنند، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته میان کانون بانکهای خصوصی و شورایعالی هماهگنگی مدیران عامل بانکهای دولتی، نرخ سود بانکی باید بین ۷ تا ۲۰ درصد باشد.

.

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی با بیان اینکه اگر بانکها نرخ سودی بالاتر از این رقم پرداخت کنند، خلاف توافق صورت گرفته عمل کرده اند، تصریح کرد: بانکهای دولتی و خصوصی باید به تفاهم صورت گرفته عمل کنند.

.

وی با اعلام اینکه بانک مرکزی به تخلفات صورت گرفته از سوی بانکهای دولتی و خصوصی در پرداخت نرخ سود بالاتر از توافق حاصل شده رسیدگی می کند، عنوان کرد: تغییرات حاصل شده در نرخ سود بانکی، در طبقه بندی سپرده ها تاثیر گذار است و باعث تغییرات آن می شود.

پندار سیستم

.

مدیرعامل بانک ملی خاطرنشان کرد: نرخ سود بانکی موجب افزایش نقدینگی کشور نمی شود، نرخ‌های سود پائین باعث حرکت سپرده های بانکی به سمت سپرده های کوتاه مدت و جاری می شود و نرخ های سود بالا باعث حرکت سپرده ها به سمت بلندمدت می شود.

.

به گفته حیدری، تغییرات ایجاد شده در نرخ‌های سود بانکی با توافق میان بانکهای دولتی و خصوصی باعث ثبات تسهیلات دهی شده است.

.

رئیس شورای‌عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی گفت: حرکت سپرده ها به سمت سپرده های بلندمدت، شبه پول ایجاد می کند که تزریق آن به واحدها و بنگاه های تولیدی با مدیریت صحیح تری انجام خواهد شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.