نرم افزارحسابداری صدگان

واکنش آتی به دلار ادامه دارد

0 623

حسابداراپ

 

مبادلات صبح بازار آتی بورس کالای ایران با نوسان دنبال شد. این در حالی بود که ظهر به تاثیر از صحبت‌های رییس بانک مرکزی پیرامون وضعیت بازار ارز و سکه و تاکید بر هوشیاری سرمایه‌گذاران بازار طلا از شدت افزایش قیمت‌ها کاسته شد اما در ادامه روند بازار دوباره افزايشي شد. 

.

 

با افزایش قیمت دلار در بازارهای داخلی گمانه‌زنی‌ها از بیشتر شدن افزایش قیمت‌ها حکایت دارد، تحلیلگران هم از تحرک بازار ارز در روزهای آینده در صورت ادامه پارامترهای موجود خبر می‌دهند. برخی اخبار منتشر شده پیرامون تحولات سوریه و جلسه ديروز «ژنو» در رابطه با اوضاع سوریه می‌تواند به عنوان فاکتورهای تاثیرگذار در بازار شناخته شود.

.

البته گزارش‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران در کنار شایعات تاثیرگذار غیر‌اقتصادی روی مثبت شدن دامنه نوسان قیمت‌ها در بازار آتی طی مبادلات صبح تاثیرگذار بود. کارشناسان عقیده دارند در صورت ادامه پارامترهای موجود و از سویی ادامه التهاب‌ها، افزایش قیمت سکه ادامه خواهد یافت؛ اما موضوع تزریق دلار به بازار و تامین نیاز سرمایه‌گذاران در کنار تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده می‌تواند روی کاهش سطح تقاضاها در بازار تاثیرگذار باشد. کارشناسان به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند نسبت به حضور در بازار طی روزهای آینده هوشیار باشند و سعی کنند از ورود به بازار در موقع هیجان خودداری کنند، همچنین موقعیت‌های خرید خود را نگه دارند.

پندار سیستم

.
این در حالی است که نشانه‌های نزول و ریزش قیمت‌ها هنوز دیده نشده و احتمال دارد اگر کاهشی هم در بازار صورت بگیرد این ریزش به تدریج و به تاثیر از تصمیمات بانک مرکزی صورت بگیرد. نزدیک شدن به زمان محدودیت‌های بانکی و نفتی ایران به عنوان مهم‌ترین پارامتر تاثیرگذار در بازار شناخته می‌شود.

.

در همین حال برخی با اشاره به وضعیت طلا در بازارهای جهانی که در ساعات پایانی همزمان با آغاز نشست بروکسل تحرکات‌های مثبتی را شاهد بود بر این باورند که احتمال کاهش قیمت‌ها با توجه به مباحث موجود به صورت مداوم اندک است، اما با توجه به التهاب شدید دلار و تاثیر آن بر تمامی بازارها از جمله بازار فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها امکان اینکه بانک مرکزی درصدد کنترل بازار برآید، زیاد است؛ اما این کنترل موقتی است وشايد به دلیل شرایط ویژه نوسان قیمت‌ها از سر گرفته شود. قیمت سکه در هر یک از سررسیدهای بازار آتی با افت و خیز رو به رو شد.

.
سکه قراردادهای تیرماه با ۵۰/۳ درصد افزایش درمبادلات عصر و ۱۱/۱ درصد کاهش در مبادلات صبح در محدوده ۸۱۰ تا ۸۵۶ هزار تومان، قراردادهای مردادماه با افزایش ۸۸/۴ درصدي در مبادلات عصر و کاهش ۸۶/۰ درصدي در مبادلات صبح در محدوده ۸۱۰ تا ۸۵۶ هزار تومان، قراردادهای شهریورماه با افزایش ۴۷/۴ درصدی در مبادلات صبح و ۳۲/۲ کاهش در مبادلات عصر در محدوده ۸۵۰ تا ۹۰۹ هزار تومان، قراردادهای مهرماه با ۵۱/۴ درصد افزایش در مبادلات عصر و ۵۵/۲ درصد کاهش در مبادلات صبح در محدوده ۸۸۲ تا ۹۴۶ هزار تومان قرار گرفت.

.
تعداد موقعیت‌های تعهدی باز در هر یک از سررسیدها نیز متفاوت بود برای دو سررسید ابتدایی این روند کاهشی و برای دو سررسید پایانی روند افزایشی بود.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.