- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نوسان نرخ ارز بیمه می شود

هر تاجری که قصد صادرات و واردات دارد و همچنین تولیدکنندگانی که به واردات مواد اولیه نیازمند هستند ، می توانند با مراجعه به شرکت های بیمه ای ، سرمایه و منافع خود و به ویژه نوسان نرخ ارز را زیرپوشش بیمه قرار دهند.

.

رئیس کل بیمه مرکزی از آمادگی شرکت های بیمه ای برای ارائه خدمت بیمه نوسان نرخ ارز خبر داد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، سید محمدکریمی خبر از ابلاغ آیین نامه ارائه خدمت بیمه نوسان نرخ ارز به همه شرکت های بیمه ای خبر داد گفت: در حال حاضر چند شرکت بیمه ای و به ویژه شرکت بیمه ایران به عنوان شرکت دولتی و بزرگترین شرکت بیمه ای ،آماده ارائه این خدمت به تجار و بازرگانان کشورمان هستند.

/
وی با بیان اینکه مصوبه شورایعالی بیمه درباره خدمت بیمه نوسان نرخ برای صادرکنندگان و واردکنندگان کالا و مواد اولیه و همچنین کالاهای اساسی اقدامی کم نظیر محسوب می شود ، گفت : هر تاجری که قصد صادرات و واردات دارد و همچنین تولیدکنندگانی که به واردات مواد اولیه نیازمند هستند ، می توانند با مراجعه به شرکت های بیمه ای ، سرمایه و منافع خود و به ویژه نوسان نرخ ارز را زیرپوشش بیمه قرار دهند.

.
کریمی با بیان اینکه این موضوع به همه شرکت های بیمه ای ابلاغ شده است ، افزود: امیدواریم تجار عزیز و بازرگانان کشورمان با مراجعه به شرکت های بیمه ای از این خدمت هم استفاده کنند.

.
وی رسالت و رویکرد صنعت بیمه را ایجاد آرامش برای آحاد جامعه دانست و گفت: با خدمت بیمه نوسان نرخ ارز ، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی می توانند به راحتی و بدون دغدغه ، فعالیت های خود را ساماندهی و برنامه ریزی کنند.

.

بیمه مرکزی:تقویت حضور شرکت های بیمه ای در بورس

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تسهیلات تازه برای افزایش سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای در بازار سرمایه و بورس خبر داد.

.
و گفت: شرکت های بیمه ای پیش از این تا ۳۰ درصد سرمایه های خود مجاز بودند در بورس سرمایه گذاری کنند که با حذف این محدودیت می توانند تا بیش از ۵۰ درصد هم از منابع قابل سرمایه گذاری خود برای حضور در بورس استفاده کنند.

.
سید محمد کریمی با بیان اینکه بانک ، بورس و بیمه سه رکن اساسی بازار مالی در اقتصاد ملی هستندگفت: با توجه به اقداماتی که سازمان بورس و بانک مرکزی برای تقویت بازار سرمایه انجام داده اند ، بیمه مرکزی هم در همگرایی و هم افزایی با این دو محور تلاش می کند حضور شرکت های بیمه ای در بورس تقویت شود که به نفع سهامداران و کل اقتصاد کشور و همچنین شرکت های بیمه ای خواهد بود.

/
وی افزود: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد ناظر همچنان بر عملکرد شرکت های بیمه ای نظارت دارد تا این شرکتها در تأمین حقوق بیمه گذاران و جبران بموقع خسارتهای بیمه این دچار مشکل نشوند.

.
کریمی گفت: با کاهش محدودیت حضور شرکت های بیمه در بازار سرمایه این شرکتها می توانند برای تقویت توان مالی خود و همچنین تأمین منافع سهامداران حضور بیشتری در بورس داشته باشند و تا پنج هزار میلیارد تومان منابع جدید شرکت های بیمه ای قابل سرمایه گذاری در بورس خواهد بود که کمک مؤثری به رونق بورس و تأمین مالی در اقتصاد ملی است.

.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به توطئه های اقتصادی دشمنان تصریح کرد: رویکرد و رسالت صنعت بیمه همیشه ایجاد اطمینان و آرامش برای شهروندان بوده و این موضوع همچنان در اولویت این نهاد نظارتی در صنعت بیمه است و به همه مردم و سهامداران اطمینان می دهیم که بازار بورس کشور وضع خوبی دارد و صنعت بیمه برای افزایش آرامش سهامداران در این بازار تلاش می کند.

.
وی تأکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که صنعت بورس کشور دچار مشکل خاصی نیست و با توجه به تلاشهای دولت و دیگر نهادهای مسئول،روند رو به رونق خود را حفظ می کند و سودآوری آن برای همه فعالان بازار سرمایه افزایش خواهد یافت.

.
کریمی گفت: همه شرکتهای بیمه ای برای تقویت سبد دارایی های خود و همچنین افزایش سودآوری برای سهامداران می توانند از شرایط بسیار خوبی که برای حضور در بازار سرمایه فراهم شده است استفاده کنند.

.