نرم افزارحسابداری صدگان

نزول در بازار آتی سکه

0 596

حسابداراپ

معاملات سر‌رسیدهای مختلف افتی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان نسبت به روز قبل داشتند.

.

 

مبادلات روز گذشته سکه آتی با روند نزولی همراه شد، به گونه‌ای که معاملات در این روز در سر‌رسیدهای مختلف با افتی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل رو‌به‌رو شدند.

.
به گفته فعالان بازار عمده‌ترین دلیل این افت انتشار اخباری مبنی بر صحبت‌های ريیس کل بانک مرکزی در رابطه با تحویل سکه‌های پيش‌فروش در سر‌رسید مرداد‌ماه پیش از موعد تحویل بوده است. همچنین در معاملات روز گذشته به دلیل افت بازار آتی عمدتا موقعیت فروش نسبت به موقعیت خرید برتری داشت و حجم معاملات در این روز نسبت به روز‌های گذشته کاهش يافت.

.
به گفته فعالان بازار دلیل دیگر افت در بازار، كاهش اندك نرخ ارز است و تا زمانی که اخبارهای منفی در بازار انتشار پیدا کند قیمت‌ها نزولی خواهد بود. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که بازار آتی با توجه به افت و خیز نرخ ارز نوسانی خواهد ماند. البته نرخ اونس جهانی نیز در معاملات آتی موثر است. در عین حال در روز گذشته با اتمام جلسه سران اروپایی برای کنترل بحران اقتصادی این اتحادیه و انتشار اخبار امیدوار‌کننده از نتایج این جلسه، قیمت جهانی طلا جان تازه‌ای گرفت و با افزایش رو‌به‌رو شد. 

پندار سیستم

.
البته معامله‌گران مي‌گويند: در حال حاضر قیمت سکه بازار آتی نسبت به بازار نقدی بالاتر است و نیاز به اصلاح دارد، به طوری که در روز گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار ۷۵۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به ۷۶۵ هزار تومان رسید. نیم سکه نیز در بازار ۳۸۰ هزار تومان و هر ربع سکه ۱۹۲ هزار تومان قیمت داشت.

.

همچنین قیمت سکه‌های یک گرمی هم ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است. مبادلات روز گذشته سکه آتی در سررسید تیرماه، در محدوده ۷۶۶ تا ۷۹۴ هزار تومان معامله شد که ۳۶/۲ درصد افت قیمت داشت.

.
سکه تحویل مرداد‌ماه نیز در محدوده ۸۰۷ تا ۸۳۹ هزار تومان معامله شد که افت ۹۸/۱ درصدی را تجربه کرد.
در عین حال سکه‌های تحویل شهریور‌ماه در محدوده ۸۵۸ تا ۸۹۱ هزار تومان معامله شد که با افت ۸۷/۱ درصدی همراه شد و در آخر سکه تحویل مهر‌ماه با محدوده قیمتی ۸۹۹ تا ۹۲۳ هزار تومان معامله شد و رشدی ۴۴/۱ درصدی را تجربه کرد.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.