نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ سود بانکي به طور حتم تغيير خواهد کرد.

0 663

حسابداراپ

رئيس کل بانک مرکزي که در همايش روز ملي صنعت و معدن، با موجي از انتقادها در خصوص بالا بودن سود بانکي مواجه شد، در حاشيه اين همايش در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ما اعلام کرد که نرخ سود بانکي به طور حتم متناسب با شرايط اقتصادي تغيير خواهد کرد.

.

البته محمود بهمني اعلام کرد زمان و ميزان اين تغيير به تصميم گيري شوراي پول و اعتبار بستگي دارد که ۱۱ عضو دارد و رئيس بانک مرکزي تنها يک عضو آن است.

.

درخور ذکر است که هادي غنيمي فرد، رئيس خانه صنعت و معدن در اين همايش اعلام کرد در صورتي که سود بانکي براي بخش توليد کاهش نيابد، ۲۵تيرماه به نشانه اعتراض، سوت کارخانه ها و واحدهاي توليدي به مدت يک دقيقه به صدا در مي آيد. وي خواهان کاهش سود بانکي به ميزان ۷ يا ۸ درصد شده بود.

.

رئيس کل بانک مرکزي نيز در اين همايش خبر از کاهش ۲ درصدي سود بانکي، براي صادر کنندگان توليد محور يعني صادراتي که محصول توليد داخلي باشد، خبر داد.

.

محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور نيز در اين همايش خواستار آن شد که جلوي سودهاي بالاي بانکي گرفته شود.

.

آن چه که در ذيل مي خوانيد نظر رئيس کل بانک مرکزي در اين خصوص در گفت وگوي اختصاصي خراسان است:

.

* آيا براي کاهش نرخ سود بانکي با توجه به مطالبات صنعت گران و حتي سخنان معاون اول رئيس جمهور در همايش روز ملي صنعت و معدن برنامه اي داريد؟

.

– ببينيد ما هم اکنون نيز (سود بانکي را ۲ درصد براي تسهيلات صادرات توليد محور) پايين آورده ايم.

پندار سیستم

بنابراين نرخ سود بانکي متناسب با شرايط اقتصادي به طور حتم تغيير خواهد کرد.

.

* آيا ممکن است در تابستان امسال چنين اتفاقي بيفتد؟

.

– ما بايد اين موضوع را به شوراي پول و اعتبار ببريم که ۷وزير و دادستان کل کشور در آن حضور دارند. اين شورا در جمع ۱۱ عضو دارد که در آن جا تصميم مي گيريم. لذا اين موضوع تنها جزو اختيارات ما نيست.

.

* با توجه به افزايش اخير قيمت سکه براي کاهش آن چه برنامه اي داريد؟

.

– به زودي دو ميليون و ۲۰۰ هزار سکه به بازار تزريق مي کنيم.

.

درخور ذکر است که محمود بهمني در همايش بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن گفت که اگر بتوانيم توليد داخلي را رونق دهيم مشکل تورم و اشتغال حل خواهد شد و اقتصاد داخلي استحکام پيدا خواهد کرد.

.

—————————————————————————————————

لينك مرتبط:

نرخ سود تسهیلات پایین می آید؟ نمی آید؟!

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.