نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ‌های سود غيرمجاز خلاف تفاهم نامه است.

0 587

حسابداراپ

مدير عامل بانك ملي با اشاره به توافق بانك‌ها بر نرخ بين هفت تا ۲۰ درصد تصريح كرد كه نرخ‌هاي سود بالاتر از اين رقم خلاف توافق بين بانك‌هاست و بانك مركزي به آن رسيدگي خواهد كرد.

.
به گزارش بینا، فرشاد حيدري، در مورد نرخ سودهاي سالانه بالاتر از ۲۰ درصد برخي بانك‌ها و موسسات مالي كه پيش از اين رييس كل بانك مركزي نيز با تاييد وجود اين تخلف در اين مورد هشدار داده بود، به ایسنا گفت: اين نرخ‌هاي سود خلاف توافقي است كه چه بانك‌ها و چه شوراي هماهنگي بانك‌ها تفاهم كرده بودند.

.
وي ادامه داد: توافق بر اين بوده كه نرخي را بين رنج خاصي بين هفت تا ۲۰ درصد مراعات كنيم و اگر كسي علاوه بر اين عمل كرده از آن تفاهم تخلف كرده و بانك مركزي حتما رسيدگي مي‌كند.

پندار سیستم

.
حيدري همچنين در ارزيابي افزايش نرخ سود سپرده‌ها عنوان كرد: چون سر جمع نقدينگي كشور يك عدد واحد است، نرخ سود كه نمي‌تواند مجموع نقدينگي كشور را افزايش دهد. اما تغيير نرخ سود طبقه‌بندي شده است و ميزان سپرده‌ها را تغيير مي‌دهد.

.
وي متذكر شد: اگر نرخ‌ها پايين باشند ممكن است سپرده‌ها به سمت جاري و كوتاه‌مدت حركت كنند اما اگر نرخ‌ها بالا بروند ممكن است به سمت مدت‌دار بروند و‌ آن وقت به شبه پول تبديل مي‌شوند كه مديريت و تزريق آن‌ها به واحدهاي توليدي راحت‌تر و مديريت شده اعمال خواهد شد.

.
مدير عامل بانك ملي تصريح كرد: در نتيجه تغييراتي كه در نرخ اعمال شد به ثبات تسهيلات‌دهي بانك‌ها كمك كرد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.