نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت بدون اظهارنامه مالیاتی نداریم.

0 845

حسابداراپ

نسخه اینترنتی اظهارنامه های جدید مالیاتی در پایگاه اینترنتی سازمان امورمالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir شبانه روز در دسترس فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل است و ادارات مالیاتی سراسر کشور آماده دریافت اظهارنامه های تکمیل شده مالیات های مستقیم عملکرد سال گذشته تا۳۱ تیر هستند.

.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه بهترین زیر ساخت ها را برای توسعه نظام مالیاتی داریم گفت: امسال از خدمات دفاتر پستی هم برای دریافت اظهارنامه های مالیاتی استفاده می کنیم که با استقبال مودیان ‌روبرو شده است.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، علی عسکری افزود : امسال معافیت بدون اظهارنامه مالیاتی نداریم و مشمولان معافیت مالیاتی باید برای شفاف سازی فعالیت ها که طیف نسبتاً گسترده ای هستند، اظهارنامه را ارائه کنند اما مالیاتی گرفته نمی شود.

.
عسکری همچنین از توافق با اصناف و تشکل های صنعتی خبر داد و گفت: بر اساس این توافق برخی اظهارنامه های اصناف ‌را به صورت نمونه بررسی می کنیم و اصل بر اعتماد است.

.
عسکری افزود: فعالیت های صنفی طیف وسیعی از مودیان را تشکیل می دهند و بسیار متنوع هستند.

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت : نسخه اینترنتی اظهارنامه های جدید مالیاتی در پایگاه اینترنتی سازمان امورمالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir شبانه روز در دسترس فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل است و ادارات مالیاتی سراسر کشور آماده دریافت اظهارنامه های تکمیل شده مالیات های مستقیم عملکرد سال گذشته تا۳۱ تیر هستند.

.
وی اعلام کرد : مودیان مالیاتی می توانند نسخه ای از اظهارنامه های مالیاتی را از روی پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی بر روی رایانه خود ذخیره و پس از درج اطلاعات خواسته شده ، آن را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

.
معاون وزیر اقتصاد گفت: مودیان علاوه بر پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی می توانند به صورت حضوری اظهارنامه های مالیاتی را از ادارات مالیاتی دریافت و پس از تکمیل و مهرامضا، آن را به صورت دستی یا با پست به همان ادارات تحویل دهند .

.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی ارائه اظهارنامه به صورت الکترونیکی را موجب صرفه جویی در وقت و هزینه مودیان و سازمان امور مالیاتی دانست و افزود : مودیانی که اظهارنامه های خود را به صورت الکترونیکی به ادارات امور مالیاتی ارسال کنند در دریافت تسهیلات مالیاتی در اولویت قرار می گیرند و از جمله می توانند سی درصد مالیات را نقد و بقیه را به صورت اقساط تا پایان سال پرداخت کنند .

.
وی از همه مودیان مشمول پرداخت مالیات مستقیم خواست برای ارائه اظهارنامه های خود زودتر اقدام کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند که تجربه نشان داده است در این روزها به علت ازدحام مراجعه مشکلاتی بروز خواهد کرد .

.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت :‌ امسال و با تعریف شدن امضای دیجیتال نخستین بار امکان ارسال اظهارنامه های مالیاتی برای دارندگان امضای الکترونیکی بدون نیاز به ارائه اسناد کاغذی اظهارنامه فراهم شده است.

پندار سیستم

.
وی افزود: اشخاص حقوقی که از وزارت صنعت ،‌ معدن و تجارت امضای الکترونیکی دریافت کرده اند می توانند پس از درج اطلاعات مربوط در اظهارنامه الکترونیکی با امضای الکترونیکی آن را برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنند و برای این افراد دیگر نیازی به ارسال کاغذی یا فیزیکی اظهارنامه نیست .

.
عسکری گفت: مودیانی که اظهارنامه های خود را به صورت الکترونیکی تکمیل کرده اند اما امضای الکترونیکی ندارند لازم است پس از مهر و امضای نسخه چاپی ( پرینت ) ان را به صورت دستی یا توسط پست به ادارات مالیاتی مربوط ارائه کنند .

.
رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به توافق با شورای اصناف کشور گفت: مقرر شد۳۰ درصد مالیات اصناف نقد و بقیه تا پایان سال و در هفت قسط دریافت شود .

.
عسکری افزود: اصناف مشمول بند ج قانون مالیاتهای مستقیم ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته مالیات خواهند پرداخت و پرونده مالیاتی ۴ درصد از اصناف مشمول نیز بررسی می شود.

.
وی گفت: اصنافی می توانند از مزایای این توافق بهره مند شوند که در مهلت قانونی اظهارنامه های خود را با درج اطلاعات کامل ارائه کنند.

.
معاون وزیر امور اقتصاد افزود : بر اساس توافق جدید با شورای اصناف کشور همچنین کسانی که اظهارنامه های خود را به صورت الکترونیکی برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنند ۳۰ درصد مالیات انها نقد و بقیه در هفت قسط دریافت می شود.

.
وی افزود : چنانچه این مودیان اظهارنامه های خود را با امضای الکترونیک برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنند ، اگر دارای جرایم مالیاتی باشند ، تخفیف در نظر گرفته می شود.

.
عسکری گفت : اصنافی که اظهارنامه های خود را به صورت غیر الکترونیک یا کاغذی برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنند ، پنجاه درصد مالیات انها نقد و بقیه در پنج قسط دریافت می شود.

.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی توافق درباره مهلت دریافت شماره اقتصادی اصناف رایاداور شد و گفت : به اصناف تا پایان آذر ماه مهلت داده شده است برای دریافت شماره اقتصادی اقدام کنند.

.
عسکری در پاسخ به این پرسش که اگر شهروندان با تخلفی مواجه شدند چگونه می توانند ان را پیگیری کنند گفت : چند راه برای این کار پیش بینی شده است که انتقال ان از طریق پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی به نشانی www.intamedia.ir یکی از انهاست .

.
وی انتقال موارد تخلف به شماره ۱۸۲۲ را شیوه دیگر پیگیری شکایات برشمرد و افزود : نمایندگان دادستانی که در ادارات مالیاتی مستقر هستند و حراست سازمان امور مالیاتی آماده دریافت گزارش های مردمی و تخلفات احتمالی و پیگیری آنها هستند . 

.
عسکری تصریح کرد : فعالان اقتصادی اعم از اشخاصی که بر اساس قانون دارای معافیت مالیاتی هستند و یا فعالیت اقتصادی آنها متوقف شده است باید اظهارنامه ارائه و موضوع را در آن درج کنند تا مشمول معافیت یا تخفیف در پرداخت مالیات شوند.

.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت : نظام مالیاتی کشور دستخوش تحولات مهمی است که می توان به ارایه شماره اقتصادی جدید به فعالان اقتصادی اشاره کرد و روابط عمومی ها با نوع فعالیت خود در حوزه های فرهنگسازی و اطلاع رسانی ، در ایجاد فضای مساعد و مناسب برای پذیرش این طرح های عظیم و برنامه های جدید موثر است.

.
عسکری تاکید کرد : نه تنها باید در بکارگیری روش ها و ابزارهای ارتباطی برای ارتباط با مخاطبان نظام مالیاتی تنوع پذیر بود ، بلکه حتی در یک رسانه خاص مثل رسانه ملی نیز باید در نحوه ارایه پیام و شکل و قالب اطلاع رسانی تنوع ایجاد شود.

.
وی لازمه تحول فرهنگ مالیاتی را استفاده بهینه از همه ابزارهای ارتباطی و تبلیغاتی از جمله رادیو ، تلویزیون ، مطبوعات ، تبلیغات شهری و دیگر فناوری های نوین اطلاعاتی دانست و گفت : فرهنگسازی برای نظام مالیاتی یک کار زیربنایی است نه روبنایی . مردم نیز باید بدانند که مالیات یک مسئله مهم زیرینایی برای اقتصاد کشور است که مسئولیت ها و جایگاه جدیدی برای شهروندان کشور ایجاد می کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.