نرم افزارحسابداری صدگان

مسدود شدن حسابهای فاقد سریال شناسنامه

0 668

حسابداراپ

برخي از بانک‌ها بدون اطلاع قبلی، حساب مشتریانی که در فرم‌های افتتاح حساب، سریال شناسنامه را درج نکرده‌اند، مسدود کرده‌اند.

.
در پی دستور العمل بانک مرکزی مبنی بر الزام درج شماره ملی مشتریان بانکها، برخی بانکها بدون اطلاع قبلی حسابهای مشتریانی که فاقد شماره سریال شناسنامه هستند، را نیز مسدود کرده‌اند.

.
براساس گزارش فارس صاحبان حساب برای گشایش مجدد حساب خود باید شناسنامه و کارت ملی و یا فتوکپی یکی از این سندها به همراه اصل سند دیگری به همراه داشته باشند.

پندار سیستم

.
در ماده ۸۶ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی بانک مرکزی موظف به جداسازی حسابهای قرض‌الحسنه در بانکها ظرف سال اول برنامه(۱۳۹۰) و پرداخت این منابع صرفا در تسهیلات قرض‌الحسنه شده است.

.
همچنین بانک مرکزی موظف به حمایت و گسترش صندوقهای قرض الحسنه مردمی شده است، در حالی که مدیران صندوقهای قرض الحسنه از سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر ثبت همه صندوقهای قدیمی در سامانه بانک مرکزی و گرفتن مجوز جدید، برداشت محدودیت برای ادامه فعالیت دارند.

.
ماده۸۶ ـ به منظور گسترش و نهادینه‌کردن سنت پسندیده قرض‌الحسنه:
الف ـ شبکه بانکی کشور موظف است حداکثر تا پایان سال اول برنامه نسبت به تفکیک حسابها و ایجاد ساز و کارهای مجزای اداری به نحوی اقدام نماید که منابع تجهیزشده از حسابهای پس‌انداز قرض‌الحسنه پس از کسر ذخیره قانونی و احتیاطی، صرفاً برای اعطاء تسهیلات قرض‌الحسنه صرف شود. مسؤولیت حسن اجرای این بند با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

.
ب ـ دولت مجاز است با تشویق و حمایت مالی و حقوقی از صندوقهای قرض‌الحسنه مردمی تحت نظارت بانک مرکزی، ساز و کار لازم را برای توسعه آنها فراهم نماید.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.