نرم افزارحسابداری صدگان

كتاب ” گفتارهايي پيرامون بورس ” منتشر شد

1 647

حسابداراپ

«گفتارهايي پيرامون بورس» عنوان كتابي است كه به مجموعه سخنراني‌هاي دكتر علي صالح‌آبادي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در دانشگاه امام صادق(ع) اختصاص دارد.

.

اين سخنراني‌ها در چهار بخش ارائه شده است كه عبارتند از:

تبيين ساختار كلان بازار سرمايه و ارائه برنامه‌هاي آتي، ابزارهاي مالي اسلامي، شفافيت و نقدشوندگي بورس اوراق بهادار و بورس‌هاي كالايي.

.
رييس «سازمان» در اين سخنراني‌ها به بيان مباني كلي اركان مختلف بازار سرمايه و فلسفه وجودي آنها و نيز مقايسه وضعيت آنها با ساير كشورها پرداخته است.

.
خواننده در بخش اول با مفاهيمي چون قانون جديد بازار اوراق بهادار، بورس كالا، معاملات بازار مشتقه، نهادهاي مالي، كانون‌ها، توسعه ابزارهاي مالي، جرائم و تخلفات و… آشنا مي‌شود.

پندار سیستم

.
بخش دوم كتاب يادشده به مطالبي چون بازار اوليه و ثانويه، بازار نقد و آتي، بازارهاي بورس و خارج از بورس، نهادهاي ناظر در بازارهاي مالي، كميته تخصصي شرعي در مالزي، كميته تخصصي فقهي در بازار سرمايه ايران، سمينارهاي مالي اسلامي بين‌المللي و… مي‌پردازد.

.
شفافيت اطلاعاتي، زيرساخت‌هاي IT، سامانه كدال، راهبري شركتي و نقدشوندگي نيز مواردي است كه در بخش سوم به آنها اشاره شده است.

.
خواننده «گفتارهايي پيرامون بورس» در بخش پاياني كتاب با بورس‌هاي كالايي، اهداف، كاركردها و برنامه‌هاي آنها آشنا مي‌شود.

.
كتاب يادشده با همكاري مركز تحقيقات دانشگاه امام صادق(ع) و شركت اطلاع‌رساني و خدمات بورس در ۸۰ صفحه و با تيراژ يكهزار نسخه از سوي انتشارات بورس منتشر و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. navid می گوید

    khob bod

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.