نرم افزارحسابداری صدگان

ققنوس حرفه حسابداري

1 821

حسابداراپ

موسسه عالي بانكداري با برگزاري مراسم يادبودي از استاد مصطفي عليمدد تجليل كرد.

.
مراسم يادبود چهره ماندگار حسابداري با حضور مديران بخش‌هاي مختلف بانك مركزي، سازمان خصوصي‌سازي، تشكل‌هاي علمي و حرفه‌اي حسابداري، تعدادي از دانشجويان موسسه عالي بانكداري و خانواده آن مرحوم برگزار شد و مدعوين در سخناني جداگانه، به بررسي شخصيت علمي، فرهنگي و اخلاقي عليمدد پرداختند.

.

 

در ذيل به گفتارهايي از برخي سخنرانان و حاضران در مراسم اشاره مي‌شود.

.
الله‌داد: عليمدد يكي از اساتيد گرانقدر بود كه همواره در اين موسسه به ياري دانشجويان مي‌شتافت و در تهيه پايان‌نامه‌هاي آنها بسيار موثر بود.

پندار سیستم

.
خوش‌طينت: استادي عظيم‌الشان و دانشمندي فرزانه. او به قلم، كاغذ و دانشجوي علاقه‌مند عشق مي‌ورزيد اما بايد بپذيريم سفر حتمي است و استثنا ندارد.

.
پيمان نوري: عليمدد به جامعه جهاني تعلق داشت. دوستدار دانشجويان و مردم بود. و به معلمي شأن و منزلت داد و معلمي را معني كرد. حتي يك عكس بدون تبسم از او پيدا نمي‌شود، آرامشي كه حاصل گذشتن از خود است. عليمدد خورشيدي است كه خاموشي ندارد و عليمددها تكرارشدني نيستند.
ما از عليمددها چه مي‌آموزيم؟

.
نظام‌الدين ملك‌آرايي: عليمدد يك حسابدار حرفه‌اي بود زيرا از صفاتي چون راستگويي، شرف و استقلال راي برخوردار بود. او عمري براي شناساندن حسابداري به عنوان يك حرفه تخصصي، تلاش كرد. دل‌مشغولي او تا پايان عمر نزديكي و هم‌انديشي تشكل‌هاي حرفه‌اي بود.

.
محمدجواد صفار: او اديبي والا بود، همه حسابداري را مي‌شناخت و بر قوانين مسلط بود. صبر و حوصله او در تكميل كار مثال‌زدني بود و تكميل كتاب «فرهنگ حسابداري» نمونه اين صبر و حوصله است. نگرشي ژرف داشت اما اگر مساله‌اي را نمي‌دانست مي‌‌گفت نمي‌دانم و بايد مطالعه كنم.

.
علي ثقفي: تنها داشتن سواد حسابداري، اقتصاد و بنگاه‌داري نمي‌تواند «عليمدد» بسازد. اخلاق خوب، حسن سلوك با همكاران و داشتن نگاه مثبت به آينده از ويژگي‌هاي او بود.
او معلم خوبي بود و همواره با نيت انتقال دانش به كلاس مي‌آمد. 

.
هوشنگ خستويي: سخن از نبود استاد عليمدد است اما به راستي «نبود» واژگاني مناسب است؟ اگر مرده است پس تو و من كيستيم؟ آيا استمرار او نيستيم؟ اگر نباشيم پس رويكرد استاد چه بوده؟ او ققنوس «حرفه» در آتش بود كه حتي در آتش بستر مرگ هم از دوستي و يكدلي حرفه‌اي سخن مي‌گفت. سپاس پر از اشكم نثارت باد اي بزرگ كه فارغ از خويش بودي و ما را هم پا به پاي خود مي‌بردي. 

.

منبع : دنیای اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. Z.rajabi می گوید

    روحش شاد و یادش گرامی
    دعا میکنم خدای بزرگ فهم درک اساتید ارجمندمون را بیش از پیش بهمون بدن و شایسته بهره گیری از محضرشون باشیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.