نرم افزارحسابداری صدگان

فروش اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام در بورس

0 688

حسابداراپ

اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی برای سال جاری با توجه به تصویب دستورالعمل ها و قوانین لازم در سال گذشته، در نظر دارد موضوع انتشار اوراق مرابحه از طریق بازار سرمایه را پیگیری کند.

.

اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی برای سال جاری با توجه به تصویب دستورالعمل ها و قوانین لازم در سال گذشته، در نظر دارد موضوع انتشار اوراق مرابحه از طریق بازار سرمایه را پیگیری کند.

.

با توجه به اطلاعات ارایه شده از سوی شرکت های تأمین سرمایه و مشاور عرضه برای انتشار اوراق مرابحه از سوی شرکت ها، به نظر می رسد تا پایان شهریور ماه بازار سرمایه شاهد عرضه این اوراق به عنوان یکی از ابزارهای تأمین منابع مالی باشد.

.

مهسا رادفر، رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این خبر در گفتگو با بورس نیوز اظهار داشت: تدوین روش عملیاتی اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام در راستای تکمیل ابزارهای نوین مالی در سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در حال پیگیری و بررسی کارشناسان قرار دارد.

.

پندار سیستم

مکانیزم این ابزار بدین نحو می باشد که ناشر اوراق در زمان سررسید به جای پرداخت اصل مبلغ مشارکت، می تواند به سرمایه گذاران، سهام خود را واگذار کند. البته پرداخت سود علی الحساب هر سه ماه یکبار و طبق برنامه زمان بندی شده صورت خواهد گرفت.

.

وی با اذعان به اینکه پس از تدوین مدل عملیاتی لازم برای این ابراز، بازار سرمایه تا پایان امسال شاهد انتشار اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهم خواهد بود، از بررسی درخواست دو شرکت برای انتشار اوراق مشارکت به منظور تأمین مالی برنامه های در دست اجرا سخن گفت و خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی دو درخواست برای انتشار اوراق مشارکت یکی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان و دیگری به ارزش ۷۵ میلیارد تومان برای بررسی به این اداره ارسال شده که باید مدارک آنها تکمیل شده و جهت صدور مجوز شرایط لازم برای انتشار اوراق از سوی شرکت ها احراز شود.

.

رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی با اذعان به اینکه ذکر اسامی شرکت های متقاضی انتشار اوراق در شرایط فعلی امکان پذیر نیست، گفت: سود این اوراق سالانه ۲۰ درصد و بدون جریمه بوده و سررسید پرداخت سود آنها هر سه ماه یکبار است.

.

در صورتی که ظرف مدت یک ماه از زمان اعلام درخواست مدارک آنها در این اداره تکمیل شود، پس از احراز شرایط، مجوز لازم به آن ارایه می شود. اما پس از اتمام مهلت قانونی ۳۰ روزه درخواست آنها از فهرست موارد در دست بررسی این اداره برای ارایه مجوز خارج می شود.

.

رادفر در خاتمه سخنان خود دریافت درخواست یک شرکت برای انتشار اوراق اجاره به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان با نرخ سود سالانه ۲۰ درصدی در سررسیدهای سه ماهه را عنوان کرد که پس از بررسی های بیشتر و در صورت احراز شرایط لازم برای اخذ مجوز انتشار، نام آن در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.