نرم افزارحسابداری صدگان

ضرورت نقش مشارکتی حسابرسان بیمه ای در پایداری تامین اجتماعی

0 636

حسابداراپ

از آنجائیکه طرح های تامین اجتماعی از فشارهای ترکیبی محدودیت های مالی کوتاه مدت و تغییرات جمعیتی بلندمدت متاثر هستند، نقش حسابرسان بیمه ای در جهت دستیابی به مدیریت و عملکرد ثابت و پایدار تامین اجتماعی به طور فزاینده ای در حال آشکار شدن می باشد. در کنفرانس بین المللی حسابرسان بیمه ای و حسابرسان اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) که از ۳۰ می تا یکم ژوئن برابر با ۱۰ لغایت ۱۲ خرداد در شهر برلین پایتخت کشور آلمان برگزار شد، بیش از ۲۲۰ متخصص و مدیر تامین اجتماعی حول نقش حسابرسان بیمه ای در حصول اطمینان از پایداری بلندمدت سیستم های تامین اجتماعی به بحث و مذاکره پرداختند.

.

شرکت کنندگان در کنفرانس که از ۷۰ کشور گرد هم آمده بودند در مورد نقش تامین اجتماعی در کاهش فقر در دوران سالمندی، پایداری سیستم های خدمات درمانی، اهمیت روز افزون گزارش های آکتوئری و تاثیر شرایط اقتصادی بر تامین اجتماعی نیز به گفتگو پرداختند.

.

رئیس هیئت مدیره بیمه مستمری بازنشستگی فدرال آلمان و میزبان کنفرانس پس از خوشامدگویی به هیئت های شرکت کننده اذعان داشت که بحران ها بار دیگر بر نقش اساسی تامین اجتماعی در اجتماع تاکید نموده و شناخت سازمان ها و حسابرسان بیمه ای مستقل را تقویت بخشید.

.

رئیس اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA)، در خطاب به شرکت کنندگان حاضر در کنفرانس بر نقش بسیار مهم حسابرسان بیمه ای در پایداری طرح های تامین اجتماعی تاکید نموده و بر اولویت حمایت از ایجاد و توسعه فعالیت های حسابرسی بیمه ای و آکتوئری از سوی این اتحادیه اذعان نمود. رئیس بیمه بازنشستگی فدرال آلمان، تاثیرات بحران اقتصادی بر سیستم تامین اجتماعی آلمان را بر شمرد. وی اظهار داشت: “تامین اجتماعی خود را در طول دوران بحران به عنوان یک سازمان بزرگ و قابل اطمینان نشان داده است”، اما به منظور اطمینان از پایداری و ثبات آتی طرح ها اصلاحاتی نیز ضروری می نماید. رئیس بیمه بازنشستگی از سازمان های تامین اجتماعی در خواست نمود تا با دیگر سهامداران نیز به فعالیت و مشارکت بپردازند تا از ارائه مزایای مکفی و مناسب به اقشار مختلف جامعه اطمینان حاصل شود.

.

فقر زدایی در میان سالمندان: آیا راه حل، تامین اجتماعی است؟

سوالاتی از قبیل مکفی بودن یا نبودن میزان مزایا و تامین مالی آنها در جلسه اول کنفرانس مطرح گردید. شرکت کنندگان افزودند: نمونه های موجود در کشورهای مختلف نقش کلیدی تامین اجتماعی در کاهش فقر در دوران سالمندی را تائید می کنند، اما همچنان تلاش هایی به منظور تضمین مزایا جهت رسیدگی به اقشار آسیب پذیر مانند بخش غیر رسمی و خویش فرما ضروری و لازم می باشد. در طول جلسه، عوامل مختلف موثر در مکفی بودن مزایا شناسایی شد. همچنین، ثبات و قابل پیش بینی بودن مزایا برای مستمری بگیران هم برآورد شد. دبیر کل اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی بیان داشت که خطوط مشی اجتماعی می بایست از هماهنگی مطلوبتری برخوردار باشند.

.

وی تقاضای خود مبنی بر ایجاد رویکردهایی با انسجام بیشتر به منظور ارائه خدمات در دوران سالمندی در جهت تضمین پایداری و تطابق مزایای دوران سالمندی با سیاست های اشتغال برای کارمندان سالمند و رویکردهایی به منظور مدیریت موارد از کار افتادگی در محل کار را بیان نمود.

.

تاثیرات شرایط اقتصادی بر طرح های تامین اجتماعی:

پندار سیستم

بر اساس اظهارات رئیس اسبق هیئت مدیره شورای کارشناسان اقتصادی آلمان، تامین اجتماعی به منظور پاسخگویی در شرایط دشوار اقتصادی می بایست از پویایی برخوردار بوده تا محیط خارجی که در آن به فعالیت می پردازد را بازتاب نماید. وی افزود: اصلاحیه های مستمری بازنشستگی، قضاوتی در خصوص توزیع و درآمد یکپارچه است. وجود رویکردهای چند ستونی به منظور تامین مزایا ضروری می باشد، اگر چه هر کشور نظر و سیاست خاص خود را در مورد اهمیت و طراحی هر ستون خواهد داشت. نقش حسابرسان    بیمه ای نیز نشان دادن گزینه ها مابین مکفی بودن، درآمد و پایداری می باشد.

.

بررسی بیشتر گزارش های آکتوئری

رویکرد افزایش میزان پاسخگویی حسابرسان بیمه ای در انتخاب فرضیه ها، گزارشات و نظریات خود نشان داده شد. تحقیقی بر گزارشات آکتوئری و اقتصادی طرح های طرح های تامین اجتماعی در طول کنفرانس ارائه گردید. اداره مرکزی آکتوئری (کانادا) به همراه کمیسیون فنی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در خصوص مطالعات اقتصادی، آماری و آکتوئری اهمیت رو به افزایش چنین گزارشاتی را تائید نمودند.

.

پایداری مالی ـ اقتصادی سیستم های خدمات درمانی

بررسی موردی در خصوص مطالب مورد نظر در چین و ژاپن رویکردی به سوی هزینه های فزاینده خدمات درمانی در کشورهای بسیاری را نشان داد و به تعیین رویکردهای ممکن به منظور حصول اطمینان از مکفی بودن هزینه ها در زمان گسترش میزان پوشش تامین اجتماعی پرداخت. این طور نتیجه گیری شده است که اگر در آینده خدمات درمانی با کیفیت را با هزینه ای قابل قبول ارائه نمائیم، تلاش هایی در زمینه عرضه و تقاضا ضروری می نماید.

.

با توجه به نظر رئیس بخش درمان سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، پول هزینه شده در خصوص اقدامات پیشگیری در غالب موارد ارزش بیشتری نسبت به هزینه درمان دارد، اما در حال حاضر هزینه بسیار ناچیزی در این ناحیه مهم صرف می شود.

.

حسابرسان بیمه ای، بازیگران اصلی برای تامین اجتماعی پایدار

دبیر کل اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در پایان بیانات خود، اذعان داشت که تامین اجتماعی وسعت خود را به اثبات رسانیده است اما همچنان می بایست به پویایی خود ادامه دهد. وی از حسابرسان بیمه ای درخواست نمود تا به منظور ایجاد فرهنگ پایدار تامین اجتماعی به مشارکت و همکاری بیشتر اقدام نمایند.

.

منبع : پايگاه اطلاع رساني تامين اجتماعي

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.