نرم افزارحسابداری صدگان

شاید صندوق توسعه‌ملی ناجی بورس شود.

0 1,066

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره راهکارهای تقویت بازار سرمایه گفت: ۷۰ درصد مالکیت بازار سرمایه متعلق به سهامداران حقوقی است که مستقیم و غیر مستقیم به بخش دولتی وابسته اند از این رو راحت تر می توانند بازار بورس را مدیریت کنند و درجلسه ای که با حضور وزیر اقتصاد و معاونینش برگزار شد پیشنهاد شد تا شخصیت های حقوقی درراستای واگذاری سهام تا زمانی که بازار تحت تاثیر جو روانی است اقدام نکنند.

.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: راهکار دیگر این بود که منابعی از صندوق توسعه ملی به بازاربورس تزریق شود و ما پیشنهاد کردیم که اگر دولت تورم ناشی از تبدیل ارز به ریال را حل کند و بتواند آثار ناشی از این تبدیل را حل کند طرح تزریق منابعی از صندوق توسعه ملی به بازار را مصوب کنیم.

.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حبابی بودن بازار سرمایه زمانی است که قیمت معاملاتی سهام بالاتر یا پایین تر از تابلو باشد گفت: برای تحلیل وضعیت کنونی بازار سرمایه باید عملکرد اقتصادی سه ماهه اول شرکت های بورسی را تحلیل و بررسی کرد که به نظرم بر اساس عملکرد ۳ ماهه ای که شرکت های بورسی ارایه کرده اند شرکتها تعدیل منفی EPS  ندارند وعملکرد ارایه شده نشانگر سودآوری شرکتهاست.

پندار سیستم

.

وی افزود: عملکرد بازار بورس نشانگر آن است که بازار بورس نسبت به عوامل غیر اقتصادی حساس تر است وشدت واکنش های مثبت و منفی بازارنسبت به اخبار سیاسی بیش از آن میزانی است که باید باشد.

.

پور ابراهیمی داورانی به سرمایه گذاران بورسی توصیه کرد درشرایط حبابی بودن بازار برای کسب سود زودگذر وارد نشوند و سرمایه گذاری دربازار بورس و نوسانات آن رادربلند مدت درنظر بگیرند چرا که علی رغم روزهای بد و خوب دربازار، درطول ۱۰ سال گذشته میانگین نرخ بازده سالانه سرمایه گذاری ۳۲ درصد است.

.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درادامه با بیان اینکه سرمایه گذاران نوسانات مقطعی را مبنای سرمایه گذاری قرار ندهند گفت: بورس ایران پویا و کارآمد است و نیازمند حمایت ، نظارت و مدیریت تیم اقتصادی دولت می باشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.