نرم افزارحسابداری صدگان

سنگینی سایه افت قیمت بر پیکر سکه

0 672

حسابداراپ

به نظر می رسد با نزدیک شدن به آخرین روزهای تیر ماه و زمان سررسید سکه های تحویلی این ماه، افزایش تعداد موقعیت های فروش در معاملات و افزوده شدن سکه های پیش فروشی در سوم مرداد موجب افزایش سکه های موجود در بازار و در نهایت منجر به کاهش قیمت سکه در سررسیدهای دورتر همانند مهر و شهریور شود.

.

دیروز زلزله در بازار آتی ریزش قیمتی شدیدی را به همراه داشت به طوری که در تمامی سررسیدها کاهش قیمت ها کاملا محسوس بود و به طور میانگین قیمت ها ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته سقوط کرد.

.

به گزارش بورس نیوز، در بازار نقدی نیز قیمت سکه تمام بهار آزادی با کاهش ۴هزار تومانی به ۷۲۰ هزار تومان رسید. از سوی دیگر بهای دلار نیز با کاهش ۲۴ تومانی ۱۹۰۳ تومان را ثبت کرد.

.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به آخرین روزهای تیر ماه و زمان سررسید سکه های تحویلی این ماه، افزایش تعداد موقعیت های فروش در معاملات و افزوده شدن سکه های پیش فروشی در سوم مرداد موجب افزایش سکه های موجود در بازار و در نهایت منجر به کاهش قیمت سکه در سررسیدهای دورتر همانند مهر و شهریور شود. به طوریکه دیروز سکه تحویل مهرماه بیشترین نزول نرخ را تجربه کرد و به ۸۴۵ هزارتومان رسید.

.

در بازارهای جهانی نیز قیمت طلا در آخرین ساعات روز گذشته با کاهش ۱.۷۶ درصدی به ۱۵۸۱ دلار در هر اونس رسید.

پندار سیستم

.

هفته گذشته بانک های مرکزی اروپا از جمله انگلستان و چین همگی گام هایی در جهت بهبود شرایط اقتصاد بیمار خود اتخاذ کردند .به طور کلی بازار طلا هفته سختی را پشت سر گذاشت و با وجود آنکه ابتدای هفته صعودی بود، اما در آخرین روزها درجا می زد و در محدوده ای ثابت نوسان می کرد.

.

درحال حاضر اونس جهانی از روزهای اوج ۱۶۰۰ دلاری فاصله گرفته و در محدوده ۱۵۰۰ دلار نوسان می کند. اما باید توجه داشت تا زمانی که دلار معامله گران را به سوی خود جذب می کند هوای بازار طلا آفتابی نخواهد شد.

.

امروز همچنین نشست خبری ماریو دراغی در حالی برگزار می شود که معامله گران در انتظار توضیحات بیشتر در مورد کاهش نرخ بهره هستند و به احتمال زیاد همزمان با سخنرانی رییس بانک مرکزی اروپا، بازار طلا نوسان های مختلفی را تجربه خواهد کرد.

.

* آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.