نرم افزارحسابداری صدگان

سكه سبز شد

0 734

حسابداراپ

مبادلات روز گذشته بازار آتي بورس كالاي ايران در شرايطي صبح ديروز افت محسوسي را پشت سر گذاشت كه بعدازظهر به تاثير از برخي اخبار و گزارش‌هاي منتشر شده پيرامون وضعيت سوريه در برخي از سررسيدها تحركات مثبتي را شاهد بود.

.

كارشناسان بر اين باورند موضوع مربوط به دو نرخي شدن ارز، تداوم ابهام در اولويت دادن به نرخ ارز و از سويي گمانه‌زني‌هاي متناقض و پراكنده از تحولات سوريه قيمت‌ها در بازار ارز و سكه را همچنان با تب هيجاني نگه داشته است.

.

البته نوسان قيمت‌ها زير دامنه يك درصد دنبال شد اين در شرايطي است كه سرمايه‌گذاران با اشاره به خبرهاي چند روز گذشته بر اين باورند نگهداري موقعيت‌هاي خريد بهترين تصميم است اما همچنان روال قيمت‌ها در هفته‌هاي ابتدايي مردادماه را نزولي پيش‌بيني مي‌كنند.

.

استدلال برخي ديگر اين است كه نمي‌توان پيش‌بيني‌هاي منطقي كرد به همين دليل احتمال تحركات مثبتي وجود دارد. طی چند هفته گذشته با رشد قیمت سکه در بازار نقدی و آتی، کارشناسان توصیه‌های زیادی به معامله‌گران سکه در بورس داشته اند که با افت نرخ سکه در قرارداد تحویل مهر ماه بيشتر پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد.

.

در حال حاضر قیمت سکه در قرارداد تازه نفس بورس یعنی تحویل آبان ماه در نوسان است و حتي برخی مشتریان اقدام به خرید سکه ۸۵۵ هزار تومانی از این معاملات می‌کنند که این بار نیز کارشناسان به معامله‌گران آتی اعلام كرده‌اند، عجله نکنند و بیشتر در قراردادهای تحویل نزدیک سرمایه‌گذاری کنند.

پندار سیستم

.

احمد بیات یکی از کارگزاران معاملات آتی در این باره به پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه گفت: این روزها معامله‌گران سکه در بورس به دو دسته تقسیم شده‌اند، افرادی که برای سودهای لحظه‌ای و کوتاه‌مدت وارد بازار می‌شوند و افرادی که نگاه بلند مدت دارند.

.
وي افزود: در شرایط کنونی افرادی که به دنبال سودهای آنی هستند به دلیل نوسان قیمت سکه به خوبی از این بازار سود کسب می‌کنند و می‌توان گفت این افراد از حرفه‌ای‌های بازار هستند. حتی در برخی مواقع یک معامله‌گر ظرف چند دقیقه می‌تواند سود‌های میلیونی به دست آورد که البته این کار ریسک و تجربه بالایی می‌خواهد.

.
بیات اظهار كرد: اما دسته دوم که نگاه بلند مدت دارند به امید رسیدن نرخ سکه به قیمت دلخواه خود در زمان سررسید می‌نشینند که البته این گروه شمار اندکی هستند و به طور معمول بیشتر معامله‌گران سریع موقعیت‌های باز خود را می‌بندند.

.
به گفته این کارگزار بورس کالا، در قرارداد مهر ماه قیمت سکه در دو هفته گذشته به ۹۲۰هزار تومان رسید که دسته دوم معامله‌گران تاکنون ۱۰۰ هزار تومان در هر سکه زیان کرده‌اند.

.

در مجموع روند معاملات نيز نوساني بود، به طوريكه قيمت سكه سررسيد مردادماه با كاهش ۱۱/۱ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۷۸/۰ درصدي در مبادلات بعدازظهر در محدوده ۷۳۱ تا ۷۴۵ هزار تومان، سررسيد شهريورماه با كاهش ۱۸/۰ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۵۱/۱ درصدي در مبادلات عصر در محدوده ۷۷۰ تا ۷۸۳ هزار تومان، سررسيد مهرماه با افت ۹۵/۰ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۲۳/۰ درصدي در مبادلات عصر در محدوده ۸۱۰ تا ۸۱۹ هزار تومان، سررسيد آبان ماه با كاهش ۷۲/۰ درصدي در مبادلات صبح و افزايش ۹۲/۰ درصدي در مبادلات عصر در محدوده ۸۴۱ تا ۸۵۴ هزار تومان قرار گرفت. همچنين تعداد موقعيت‌هاي تعهدي باز در تمامي سررسيدها به جز سررسيد مهرماه افزايش داشت.

.

.

منبع : دنیای اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.