- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سكه تابعي از دلار

 قيمت سكه ديروز باز هم افزايش محسوسي یافت و اين بار همچون هميشه، افزايش قيمت دلار باعث شد ركوردزني‌ها در بازار آتي ادامه پيدا كند. 

.

 

قيمت سكه براي تحويل مهرماه در روز گذشته به بيش از ۸۵۴ هزار تومان رسيد. افزايش قيمت دلار در شرايطي دنبال مي‌شود كه در ساعات پاياني روز شنبه ثبت‌نام براي دلار پايين‌تر از قيمت بازار آغاز شده بود و بسياري را براي خريد دلار وسوسه كرده بود؛ به طوري كه در ساعات پاياني، قيمت‌ها تحركات مثبتي را شاهد بود و به تاثير از آن تب خريد در بازار سكه داغ شده بود.

.

براساس گفته تحليلگران، تحولات سوريه و موضوع‌هاي سياسي موجود در منطقه يكي از عوامل رواني است كه به طور غير مستقيم توانسته بود روي افزايش قيمت دلار و رسيدن قيمت‌ آن به بيش از هزار و ۹۰۰ تومان تاثيرگذار باشد. البته پارامترهايي كه در شرايط كنوني روي بازار تاثيرگذار بوده‌اند به هيچ عنوان منطقي نيست و همه التهاب بازار ناشي از عوامل رواني و هيجاناتي است كه ممكن است تب آن در روزهاي آينده كاهش پيدا كند. در اين ميان به سرمايه‌گذاران توصيه مي‌شود نسبت به انجام معاملات در چنين وضعيتي هوشيار باشند. 

.
در بازار آتي نيز به تبع از تحولات بازار ارز و سكه بازار نقد، قيمت‌ها سير صعودي به خود گرفته است. افزايش مداوم قيمت سكه در بازار باعث شده كه مديريت قراردادهاي آتي در اطلاعيه‌اي جداگانه از افزايش دوباره ميزان وجه تضمين در روز چهارشنبه ۷ تيرماه به ميزان ۲ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان خبر بدهد. 

.
كارشناسان معتقدند در هر حال بيشتر سرمايه‌گذاران منتظر مشخص شدن روند قيمت دلار در روزهاي آينده هستند؛ زيرا هر گونه تحرك در اين بازار به منزله تغييرات اساسي در ديگر بازارها است.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.