نرم افزارحسابداری صدگان

جمع‌آوری چک‌ پول‌های ۵۰ هزار تومانی منتفی شد

0 584

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه این بانک فعلا تصمیمی برای توقف انتشار چک پول‌های ۵۰ هزار تومانی ندارد، گفت: اگر قرار باشد چک پول ۵۰ هزار تومانی منتشر نکنیم، چاپ اسکناس ۵۰ هزار تومانی با دریافت مجوز در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، محمود بهمنی  با اعلام اینکه بانک مرکزی فعلا تصمیمی برای توقف انتشار چک پول ندارد، گفت: دراین زمینه با مجلس به توافق رسیده ایم.

.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تداوم انتشار چک پول‌های ۵۰ هزار تومانی توسط بانک مرکزی تصریح کرد: اگر قرار باشد که بانک مرکزی چک پول ۵۰ هزار تومانی منتشر نکند، چاپ اسکناس ۵۰ هزار تومانی با دریافت مجوز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

.

پندار سیستم

وی هزینه چاپ هر اسکناس را حدود ۵۲ تومان اعلام کرد و اظهارداشت: با توجه به این رقم انتشار اسکناس‌های ریز به جای چک پول‌های ۵۰ هزار تومانی به صرفه نیست.

.

به گفته بهمنی، بانک مرکزی معادل چک پول‌های منتشر شده، پول بلوکه می کند، این در حالی است که ۶۵ درصد از نیازهای پولی توسط چک پول ها مرتفع می شود.

.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه به طور متوسط ۵۴ درصد از حجم اسکناس در کشورمان را چک پول ۵۰ هزار تومانی تشکیل می دهد، عنوان کرد: استفاده از چک پول ها در انجام عملیات بانکی مطلوب تر است.

.

وی با انتقاد از اینکه با توقف انتشار چک پول هزینه های سیستم بانکی افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: در عین حال امحای اسکناس ها نیز هزینه زیادی را در بر دارد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.