نرم افزارحسابداری صدگان

ایران در زمره ۲۰ اقتصاد برتر دنیا

1 653

حسابداراپ

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:

اقتصاد ایران بر ظرفیت و متنوع و بر اساس شاخصهای تولید ناخالص داخلی بر مبنای قدرت برابری خرید و بر حسب دلار ایران جزء بیست کشور برتر دنیاست.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، سید شمس الدین حسینی در حاشیه نخستین همایش علمی بین المللی “جنبش عدم تعهد” در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته با ۱۵۰ کشور دنیا مبادله کالایی داشتیم و ۸۰ کشور نیز کالا و محصولات خود را از طریق ایران ترانزیت کردند که البته این تعامل با دیگر اقتصادهای دنیا ادامه خواهد داشت.

.

وی با بیان اینکه مانع تراشی در این راه بویژه در نقل و انتقال پول و کالا زیاد است اضافه کرد: اقتصاد ایران مقتدرانه و با توجه به جذابیت هایش به کار خود ادامه می دهد و ما هم تلاش می کنیم تا از ظرفیت هایمان بهتر استفاده کنیم.

.

حسینی گفت: تولید کننده ما نیز تلاش خواهد کرد جای تولید کننده خارجی را پر کند و مصرف کنندگان و مردم نیز بیش از گذشته به مصرف کالاهای داخلی اقبال خواهند کرد که این امر قدرت جذب داخلی اقتصاد ایران را افزایش خواهد داد.

پندار سیستم

.

وی با اشاره به انحصار تصمیم سازی و تصمیم گیری نهادهای کلیدی اقتصاد جهانی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در اختیار آمریکا و چند کشور اروپایی افزود: تصمیم گیریها و تصمیم سازیها در این نهادها و مؤسسات مالی و تجاری در جهت منافع اقتصاد جهانی، متقارن نیست.

.;

وزیر اقتصاد گفت: جنبش عدم تعهد با توجه به اینکه ۱۲۰ عضو رسمی دارد می تواند به فراگیر ترین تشکل در عرصه اقتصادی تبدیل شود که البته چگونگی اثرگذاری جنبش عدم تعهد در تصمیم گیریهای اقتصاد جهانی باید مورد بحث قرار گیرد.

.

حسینی افزود: ظرفیت های کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بیشتر از عملکرد اقتصادی آنهاست زیرا دو سوم کشورهای دنیا عضو جنبش عدم تعهد بوده و بیش از ۵۰ درصد جمعیت دنیا را در اختیار و در حوزه های نفت، گاز، انرژی و منابع انسانی ظرفیت بالایی دارند.

.

وی گفت: اما سهم ۱۴ تا ۱۵ درصدی این کشورها در بخش تولید اقتصاد جهانی و سهم ۲۰ درصدی در تجارت و سرمایه گذاری جهانی نشان می دهد که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نتوانستند شکاف میان ظرفیت ها و عملکرد هایشان را پر کنند.

.
حسینی اضافه کرد: تا زمانی که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نتوانند سهم خود را در مدیریت نهاد های مختلف جهانی بهبود دهند و یا نتوانند ساز و کاری جایگزین برای این مدیریت های به وجود آورند پر کردن شکاف ظرفیت و عملکردهای این کشورها کُند خواهد بود.

.
 وی با اشاره به این که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد باید همصداتر از گذشته مسائل و موضوعات را پیگیری کنند ، سلطه رسانه ای را یکی از نکاتی برشمرد که این کشورها باید به آن توجه کنند زیرا مانع از معرفی ظرفیت های کشورهای عضو جنبش عدم تعهد می شود.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. يلدا می گوید

    با درود
    عين فرمايش جناب وزير را معاون اول رئيس جمهور هم ، در پاسخ به چگونگي گران شدن مرغ در هفدهمين اقتصاد برتر جهان داشته اند :
    .
    “رحیمی تصریح کرد: در کشوری که هفدهمین اقتصاد جهان را دارد تحریم‌های ناجوانمردانه علیه مردم آن اثرگذار نخواهد بود ……..
    معاون اول رئیس جمهور رحیمی به چگونگی گران شدن مرغ اشاره کرد و گفت: وقتی حواله‌ها دو روز دیر جابه جا شد این پول پرست‌های بی‌غیرت چنان هجوم می‌برند که یک دفعه قیمت را بالا می‌برند و از بازار ارز تهیه می‌کنند که در نتیجه قیمت‌ها افزایش می‌یابد و این‌ها یک تعدادی معدود از دلالان و کسانی‌اند که با خارجی‌ها هم پیمان هستند …… ”
    .
    ادامه مطلب را مي توانيد در تيتر خبري زير دنبال بفرماييد :
    پول پرست‌های بی‌غیرت، باعث بالارفتن قیمت مرغ شدند http://www.ilna.ir/newsText.aspx?ID=283359
    .
    خدارو شكر كه ما در رتبه هفدهم هستيم وگرنه معلوم نبود ” اين يك تعداد معدود از دلالان …. ” چه بر سر اين اقتصاد مي آوردند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.