- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

انجمن حسابرسان داخلی ایران تاسیس شد

.

آرزوی دیرینه حسابرسان داخلی کشور تحقق یافت

روز یکشنبه مورخ چهارم تیرماه ۱۳۹۱، انجمن حسابرسان داخلی ایران با بیش از ۱۵۰ عضو پذیرفته شده از ۲۷۰ تقاضای عضویت تاسیس شد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، به نقل از شرکت بورس تهران، نخستین جلسه مجمع عمومی این انجمن، عصر روز یکشنبه در سالن کنفرانس بورس اوراق بهادار تهران با حضور بزرگان و پیشکسوتان حرفه حسابرسی، حسابرسان داخلی شرکت های بورسی و غیر بورسی و سایر اشخاص از سراسر کشور برگزار شد.

.

بر این اساس در نخستین مجمع عمومی انجمن آقایان داوود بناب به عنوان رئیس جلسه، حسین کثیری و غلامرضا نجمی به عنوان ناظرین جلسه، آقای فرزام زمانی به عنوان منشی جلسه و سرکارخانم زهرا اندوهگین به عنوان نماینده وزارت کشور، به علاوه اکثریت اعضاء هیئت موسس حضور داشتند تا موضوع تصویب اساسنامه و انتخاب هیئت مدیره انجمن حسابرسان داخلی ایران مطرح و رای‌گیری شود.

.

در ادامه طبق دستورالعمل اجرایی وزارت کشور، هیئت رییسه منتخب مجمع اسامی کاندیداهایی که آمادگی حضور در ترکیب نخستین هیئت مدیره و بازرس انجمن حسابرسان داخلی ایران را به طور کتبی و رسمی اعلام کرده بودند، را قرائت کرد.

.

در پایان برگزاری مجمع عمومی، شمارش آرا رای‌دهندگان انجام شد. بعد از شمارش آرا به ترتیب آقایان :

محمد جواد صفار، عباس ارباب سلیمانی، ناصر امیدواری، علی رحمانی و مرتضی اسدی به عنوان نخستین اعضای هیئت مدیره انجمن حسابرسان داخلی ایران برگزیده و آقایان سعید ترک زاده و مجید رستمی به ترتیب به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره و آقایان سعید صدرایی نوری و محمد نوری حسین آبادی به ترتیب به عنوان بازرس اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

.

لازم به ذکر است تقاضای تاسیس انجمن مذکور از اواخر سال ۱۳۸۴ به وزارت کشور اعلام شد، در نهایت آرزوی دیرینه حسابرسان داخلی کشور مبنی بر تاسیس این انجمن، در تاریخ چهارم تیرماه ۹۱ با همت اعضاء هیئت موسس و برخی از علاقه مندان به حرفه حسابرسی داخلی و همچنین با حمایت ها و پشتیبانی اعضای هیئت عامل سازمان حسابرسی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس، مدیر عامل بورس اوراق بهادار، بانک مرکزی و جامعه حسابدران رسمی تحقق یافت.

.

 از جمله اهداف تاسیس این انجمن می توان از تشکل حسابرسان داخلی کشور، اعتلای حرفه حسابرسی داخلی، کمک به تدوین استاندارد های حسابرسی داخلی در کشور و گسترش کیفی و کمی خدمات حرفه ای حسابرسان داخلی نام برد.

.

———————————————————————————————————————————————

لینک مرتبط :

انجمن حسابرسان داخلی ایران رسماً شروع به کار کرد [1]

.