نرم افزارحسابداری صدگان

“ال‌ سی ریالی” در انتظار پایان پرونده سه هزار میلیارد تومانی

0 584

حسابداراپ

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد ال سی ریالی گفت: هم اکنون ال‌سی ریالی در حال اجرا و عملیاتی شدن است، فقط موضوع ذینفع واحد و سقف آن مطرح است که با پایان یافتن پرونده ۳ هزار میلیارد تومانی، فعالیت‌های خود را ادامه می دهد.

.
به گزارش بینا، مهدی غضنفری در حاشیه مراسم روز ملی اصناف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارگروه ۵ نفره ارزی که با حضور وزرای اقتصادی کابینه و رئیس کل بانک مرکزی تشکیل شده بود، باز هم به جلسات خود ادامه می‌دهد گفت: کندی موضوع اختصاص ارز به واردکنندگان به دلیل نبود منابع ارزی در بانک مرکزی نیست، بلکه مشکل اصلی جابجایی پول است که برخی واردکنندگان با آن مشکل دارند.

.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی با بیان اینکه کمیته ارز به تازگی جلسه‌ای نداشته است، گفت: مصوبات قبل به قوت خود باقی است، برخی موضوعات در کمیته‌های دیگر دولت و یا ستاد تدابیر به بحث و بررسی گذاشته شده و موضوعات جمع‌بندی می‌شود.

پندار سیستم

.
وی تصریح کرد: پس از اتفاقات بازار ارز در تقسیم کاری، وظایف هر یک از دستگاهها مشخص شده و آنها باید به تکالیف خود عمل کنند.

.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش دیگر مهر افزود: بانک مرکزی به هیچ عنوان مشکلی  برای  تامین ارز با نرخ مرجع ۱۲۲۶ ریالی ندارد، این درحالی است که برخی واردکنندگان مشمول دریافت ارز با نرخ  ۱۲۲۶ ریال از نبود قدرت جابجایی پول مثل گذشته گلایه دارند که البته مثل همیشه بانک مرکزی ، وزارت اقتصاد تدابیری برای افزایش قدرت جابجایی پول را در پیش می‌گیرند.

.
وی در پاسخ به این پرسشی  مبنی بر اینکه به دلیل عدم دریافت ارز ۱۲۲۶ تومانی از سوی واردکنندگان، باز هم قیمت بسیاری از کالاها در بازار بالا است، خاطرنشان کرد: کشور در شرایط مضیقه ارزی قرار ندارد و این گونه نیست که قادر به  تامین نیاز ارزی واردکنندگان مشمول دریافت ارز با نرخ مرجع نباشیم.

.
غضنفری تاکید کرد: بانک مرکزی منابع کافی برای انجام تعهدات خود را دارد؛ اما فقط  باید نظام جابجایی متفاوتی را مورد استفاده قرار دهد که این امر نسبت به گذشته زمان‌براست و امید می‌رود بانک مرکزی به زودی این مسئله را حل کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.