نرم افزارحسابداری صدگان

اخذ‌مالیات برارزش افزوده قبل از دریافت حق الزحمه خلاف قانون است.

0 698

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دقت کامل را داشته باشد، تأکید کرد: نباید قبل از اخذ حق الزحمه ،مالیاتی از مهندسین مشاور گرفته شود.

.

محمد علی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره مشکلاتی که برای مهندسین مشاور در اجرای قانون مالیات برارزش افزوده رخ داده است، گفت: علت اعتراض مهندسین مشاور به نحوه اجرای قانون مالیات برارزش افزوده در بخش ارائه خدمات از سوی مهندسان مشاور و پیمانکاران  است که وقتی هنوز وجهی از کارفرما دریافت نکرده‌اند چرا باید ۵ درصد مالیات پرداخت کنیم.

.

نماینده مردم ماکودرمجلس شورای اسلامی افزود:برای عدم پرداخت این مالیات دولت مهندسین مشاور را جریمه‌های سنگینی می‌کند که آن‌ها جریمه‌های ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی را متحمل می‌شوند.

پندار سیستم

.

مشکل مهندسین مشاور در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود

وی درباره ماده ۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده که ذکر کرده مالیات بر ارزش افزوده زمانی که ارزش نهایی کالا مشخص شده باشد تعیین می‌شود، توضیح داد: مالیات اخذ شده از مهندسین مشاور باید بر اساس فاکتور نهایی باشد نه فاکتور پیشنهادی مهندسین مشاور، چراکه این فاکتور دست خوش تغییراتی بسیاری از سوی پیمانکاران و کارفرمایان می‌شود.

.

علی پور یادآور شد: پس وقتی هنوز نرخ نهایی خدمات میان کارفرما و مهندسان مشاور و پیمانکاران مشخص نشده است، در واقع مبلغ مالیات قابل محاسبه نیست لذا چگونه مهندسان مشاور و پیمانکاران می‌توانند مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند؟

.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه قانون صراحت دارد، اخذ مالیات باید پس از دریافت حق الزحمه باشد، گفت: مشکلات ایجاد شده برای مهندسان مشاور در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود.

.

اخذ مالیات، پیش از موعد از مهندسین مشاور به بحران مسکن دامن می‌زند

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده باید پس از دریافت حق الزحمه از مهندسین مشاور صورت بگیرد، گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به این صورت خلاف قانون بوده و به بحران مسکن کشور دامن می‌زند.

.

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره مشکلات ایجاد شده برای مهندسین مشاور در اخذ مالیات بر ارزش افزوده، افزود: زمانی که تمام جوانب در اجرای قانونی در نظر گرفته نشود، مشکلات فراوانی برای افراد مشمول قانون رخ می‌دهد که در شرایط کنونی چنین مشکلی برای مهندسین ناظر پیش آمده است.

.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مالیات باید زمانی از مهندسین مشاور اخذ شود که آن‌ها حق الزحمه خود را از کارفرما دریافت کرده باشند و اصولاً مالیات برای زمانی است که فرد وجه نقد دریافت کند.

.

وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده که به میزان ۵ درصد میزان حق الزحمه است، باید بر فاکور نهایی مورد تأئید پیمانکار و کارفرما محاسبه شود نه بر رقم پیشنهادی مهندسین مشاور چرا که در این رقم پیشنهادی مهندس مشاور از سوی کارفرما و پیمانکار به میزان فراوانی کاهش می‌یابد.

.

دامادی تصریح کرد: مهندسان ما به عنوان تولیدکننده ساختمانی به شمار می‌آیند و اخذ مالیات بر ارزش افزوده به شکل کنونی به بحران مسکن دامن می‌زند.

.

وی سه عامل نبود ثبات در بازار ارز، ارائه نکردن تسهیلات به تولیدکننده و رکود در صنعت ساختمان را مهم‌ترین عوامل موثر در اقتصاد کشور برشمرد و گفت: هر اقدامی که در جهت دامن زدن به بحران مسکن باشد، تورم و اقتصاد کلان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مهندسین مشاور هم حلقه اصلی در صنعت ساختمان به شمار می‌آیند.

.

عضو کمیسیون عمران مجلس خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر دستگاه‌های ذی ربط به مشکل مهندسین مشاور شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.