نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز «آينده»

0 764

حسابداراپ

مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده صاحبان سهام بانک تات پنج‌شنبه گذشته با حضور بیش از ۶۵ درصد صاحبان سهام برگزارشد و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید. 

.

 

همچنین مجمع عمومی با اکثریت آرا تصویب کرد، هیات مدیره بانک تات مراحل قانونی ادغام این بانک را پیگیری کنند. جلال رسول‌اف ـ مديرعامل بانك تات ـ با تشريح انواع ادغام در نظام پولي بانكي و قانون تجارت گفت: متاسفانه در كشور ما روند چگونگي ادغام در قانون تجارت و قانون پولي و بانكي نيست و تنها در ماده ۱۰۵ قانون برنامه‌ پنجم ادغام‌هاي يك‌جانبه و چندجانبه پيش‌بيني شده است.

.
وي با بيان اينكه موسسه مالي و اعتباري صالحين و آتي هنوز موسسه نيستند و به عنوان تعاوني محسوب مي‌شوند، گفت: ما در مصوبه‌اي كه در تاريخ ۲۵ اسفند‌ماه سال ۹۰ داشتيم از عبارت موسسه‌ مالي براي صالحين و آتي استفاده كرده‌ايم كه لازم است اين عنوان‌ها به تعاوني ايرانيان يا زرين‌دشت و همچنين صالحين خراسان تغيير پيدا كند كه ما براي اين تغيير نياز به راي مجمع داريم.

.
وي با بيان اينكه ادغام معايب و محاسني دارد، گفت: از معايب ادغام بانك تات آن است كه استقلال فعلي خود را از دست مي‌دهد، اما از محاسن آن مي‌توان به اين اشاره كرد كه به يكباره ما تبديل به بانكي با بيش از ۵۰۰ شعبه خواهيم شد كه براي ما مزيت خوبي خواهد بود. همچنين با افزايش سرمايه و دارايي‌ها مي‌توانيم سرمايه‌گذاري‌هاي بهتري انجام داده و همچنين تسهيلات بيشتري براساس قانون براي سرمايه‌گذاري بدهيم و درآمد بيشتري جذب كنيم.

پندار سیستم

.
همچنین علي انصاري ـ عضو هيات رییسه مجمع عمومی بانک تات گفت: كشور ما يك كشور در حال توسعه است و لازم است ساختار‌هايش با ظرفيت‌هايي كه در آن وجود دارد، متناسب شود تا توانمندي‌ها در ضعف‌ها جايگزين شوند. وي با اشاره به اينكه بانك تات در هشتم آبان‌ماه سال ۸۸ به عنوان هشتمين بانك خصوصي تاسيس شد، گفت: ما در كمتر از دو سال با داشتن ۷۰ شعبه توانستيم فعاليت‌هاي خوبي انجام دهيم.وي تاكيد كرد كه ما به توسعه كشور اسلامي معتقديم و اين اعتقاد و ايمانمان موجب شده كه براي كشورمان فعاليت كنيم.

.

انصاري گفت: بعضي اوقات توفيقات اجباري يا الهي موجب مي‌شود كه مسير ما تغيير كند و همين توفيق باعث شده كه ما به يك مجموعه بزرگ‌تر تبديل شويم. وي تصريح كرد كه بانك‌مركزي و سازمان بورس نمي‌خواهند حقي از سهامداران ضايع شود، بنابراين چند ماهي مراحل ادغام و مشخص‌شدن سهامداران به طول خواهد انجاميد. انصاری خاطرنشان كرد كه ما موظفيم زير نظر بانك‌مركزي فعاليت كنيم، چون بانك‌مركزي پدر بانك‌ها است و او به ما مجوز داده كه بتوانيم در اين نظام بانكي فعاليت داشته باشيم و نمي‌توانيم سرخود كاري انجام دهيم.

.
انصاري افزود: به هرحال ما مطيع قوانين كشور خواهيم بود و كسي كه مي‌خواهد راه توسعه‌ سالم را بپيمايد، بايد قانون‌پذير باشد. اوخاطر نشان كرد: سهامداران جزء كه گاهي با ۲۰۰ هزار تومان جزو سهامداران بانك شده‌اند و در حال حاضر نياز به سرمايه‌شان دارند، مي‌توانند از سه‌شنبه آينده به اداره سهام بانك تات واقع در خيابان بخارست بروند و طي مكانيزمي سرمايه خود را دريافت كنند.

.
انصاري تاكيد كرد البته ما به سهامداران اين اطمينان را مي‌دهيم كه از سرمايه‌شان حفاظت مي‌كنيم؛ بنابراين از سهامداران مي‌خواهيم كه به ما اعتماد كنند تا ما بتوانيم كار را هرچه سريع‌تر و به خوبي پيش ببريم. 

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.