نرم افزارحسابداری صدگان

پذیرش خود اظهاری با افزایش ۱۵%اظهارنامه ها

0 684

حسابداراپ

قائم مقام سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اعلام کرد : ارائه اظهارنامه مالیات بر عملکرد سال ۱۳۹۰ مشمولان بند الف، ب و ج ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم نیز تا پایان روز ۳۱ تیرماه ۹۱ فرصت دارد.

.

بر اساس توافق سازمان امور مالیاتی و شورای اصناف، مشمولان بند ج یعنی خرده فروشان اصناف ۱۵درصد به مالیات عملکرد سال قبل (۱۳۸۹) خود اضافه کرده و به عنوان عملکرد درآمدی سال ۱۳۹۰ در تیرماه ۹۱ ارائه و اظهار کنند که بر اساس توافق ۴درصد از اظهارنامه‌های آنان به صورت تصادفی رسیدگی و بقیه به صورت قطعی پذیرفته می‌شود.

.

مشمولان بند الف و ب نیز بر اساس ماده ۱۵۸ قانون مالیاتهای مستقیم حد اقل ۱۵درصد به مالیات سال قبل افزوده و اظهار کنند که از اظهارنامه های آنان ۱۲درصد به صورت تصادفی رسیدگی و بقیه به عنوان مالیات قطعی پذیرفته می‌شود.

.

براساس قانون بودجه ۹۱ درآمد مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری ۵۳۰۰میلیارد تومان و با احتساب سایر منابع درآمدی مثل شماره‌گذاری خودرو و نقل و انتقال خودرو در مجموع ۶۹۰۰میلیارد تومان درآمد از مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی شده است.

.

قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان نخستین قانون مالیات بر مصرف کشور از اول پائیز ۱۳۸۷ به مدت ۵ سال تا پائیز ۹۲ اجرا می‌شود و بعد به قانون دائمی تبدیل‌ می‌شود.

پندار سیستم

.

نرخ این مالیات ابتدا ۳ درصد بود که بعدا بر اساس قانون برنامه پنجم سالی یک درصد به آن اضافه می‌شود، تا پایان برنامه پنجم به ۸درصد برسد.

.

اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گامی در جهت عدالت به شمار می‌رود که اولا کم کم همه شهروندان در آن مشارکت خواهند کرد، ثانیا درآمد اصناف و گروهها مشخص و روشن می‌شود، ثالثا هر کس بیشتر مصرف کند، بیشتر هم مالیات می‌پردازد که این امر به توزیع مجدد درآمد کمک می‌کند.

.

ضمن این که دولتها را در مقابل مردم پاسخگوتر می‌کند، چون از محل مالیات عامه مردم اداره خواهند شد.

.

———————————————————————————————-

لينك مرتبط:

ابلاغ دستورالعمل خوداظهاری دراجرای مقررات ماده ۱۵۸ قانون مالیاتهای مستقیم

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.