نرم افزارحسابداری صدگان

هشدار نسبت به رواج ارز چند نرخی

0 687

حسابداراپ

 

عضو شورای پول و اعتبار نسبت به رواج ارز چند نرخی در بازار هشدار داد و گفت: قانون برنامه پنجم به صراحت تکلیف کرده که باید نرخ ارز در قالب نظام شناور مدیریت شود؛ بنابراین این قانون از سوی همه لازم‌الاجرا است.

.

 

محمد نهاوندیان با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای گذشته گفت: به نظر می‌رسد که بانک مرکزی باید سیاست‌های ارزی کشور را به گونه‌ای مدیریت کند که قانون در آن پیاده‌سازی شود؛ به این معنا که قانون برنامه پنجم، تکلیف کرده که ارز باید با سیستم شناور مدیریت شده در بازار عرضه شود.

پندار سیستم

.

ريیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفت‌وگو با «مهر» تصریح کرد: اگر تنها ۵ تا ۱۰ درصد در استفاده از تسهیلات بانکی سوءاستفاده کرده‌اند، نباید مابقی تجار و فعالان اقتصادی از دریافت خدمات بانکی محروم شوند. این در حالی است که هم‌اکنون واحدهای تولیدی و اقتصادی کشور نیازمند یاری دولت در تامین مالی هستند.

.

به گفته نهاوندیان، نباید اجازه داد عوارض تحریم در اقتصاد ایران نهادینه شده و توازن اقتصادی را به هم بزند. این در شرایطی است که سال‌های متمادی کشور تلاش کرده که ارز تک نرخی را در کشور نهادینه کند؛ بنابراین نباید به راحتی اجازه داد که ارز چند نرخی در بازار رواج یابد.

.

ريیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خاطرنشان کرد: قانون برنامه پنجم توسعه به صراحت، تکلیف کرده که باید نرخ ارز در قالب نظام شناور، مدیریت شود؛ بنابراین این قانون از سوی همه لازم‌الاجرا است. نهاوندیان خاطرنشان کرد: ارز حاصل از صادرات باید بدون واسطه بانک مرکزی و در تعامل صادرکننده و واردکننده به فروش رسد.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.