نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ ارز کالاهای اساسی ۱۲۲۶، کالاهای سرمایه‌ای ۱۵۰۰ و سایر کالاها به نرخ آزاد

0 724

حسابداراپ

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، با بیان اینکه مخالفان سه نرخی شدن ارز باید دلایل خود را مطرح کنند، گفت: برای کالاهای اساسی همان نرخ مصوب ۱۲۲۶ تومان، کالاهای سرمایه‌ای نرخ ۱۴۰۰ یا یک هزار و ۵۰۰ هزار تومان و کالاهای لوکس نیز به نرخ آزاد بازار در نظر گرفته می‌شود.

.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نظر کمیسیون اقتصادی این است که نرخ ارز باید سه نرخی شود، درباره جزییات این سه نرخ اظهار کرد: برای کالاهای اساسی همان نرخ مصوب ۱۲۲۶ تومان، کالاهای سرمایه‌ای نرخ ۱۴۰۰ یا یک هزار و ۵۰۰ هزار تومان و کالاهای لوکس نیز به نرخ آزاد بازار در نظر گرفته می‌شود.

.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، افزود: اولویت نخست کالاهای اساسی با نرخ ارز مرجع  و اولویت دوم کالاهای سرمایه‌ای و تکنولوژی‌ها هستند و نرخ در نظر گرفته شده باید کاملا در کشور رعایت شود.

پندار سیستم

.

وی با بیان اینکه نرخ ارز آزاد باید برای کالاهایی باشد که نیازی به واردات آنها نداریم، تصریح کرد: به طور قطع مردم از این سه نرخ راضی خواهند بود؛ چرا که این طرح عملیاتی است؛ اما کسانی که در باره این طرح نظر و یا مخالفتی دارند می‌توانیم با آنان بحث کنیم.

.

فتحی‌پور در رابطه با مخالفت وزیر اقتصاد و اتاق بازرگانی تهران با سه نرخی شدن ارز، تاکید کرد: مخالفان باید دلایل خود را مطرح کنند، از سوی دیگر این طرح هیچ رانتی ایجاد نمی‌کند.

.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، گفت: این موضوع در کمیسیون در یک بسته در حال تدوین است که بعد از تعطیلات در کمیسیون مطرح خواهد شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.