نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر درآمد اصناف مشمول بند الف و ب تعیین نشده است.

1 869

حسابداراپ

محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار

.

یک کارشناس مالیاتی ابهامات توافق اخیر سازمان امور مالیاتی با اصناف برای مالیات عملکرد سال ۹۰ را بیان کرد.

.

محمدرضا جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد توافق اخیر اصناف با سازمان امور مالیاتی افزود:

در توافق اخیر برای مالیات عملکرد درآمدی سال ۹۰ اولا مشمولان بند الف و ب ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم مورد غفلت قرار گرفته و معلوم نیست در مورد مالیات این اصناف که دارای دفتر کل و دفتر معین درآمدی هستند، چه تصمیمی گرفته می‌شود.

.

این کارشناس امور مالیاتی گفت:

مشمولان بند ج ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم نیز که خرده فروشان را در بر می‌گیرد، قرار شد به رقم مالیات عملکرد سال ۸۹ خود ۱۵ درصد افزوده و به عنوان مالیات عملکرد سال ۹۰ خود اظهار کنند.

.

جعفریان یادآور شد:

برای نمونه گیری از اظهارنامه مالیاتی بند ج قرار شد ۴درصد از اظهارنامه‌های ارائه شده به طور تصادفی انتخاب شده و بررسی شود.

پندار سیستم

.

مشاور مالیاتی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت:

توافقنامه اخیر سازمان امور مالیاتی را نمایندگان اتحادیه‌های تولیدی امضا نکردند ولی نمایندگان اتحادیه‌های توزیعی امضا کردند.

.

جعفریان تصریح کرد:

فارغ از رقم ۱۵درصدی توافق شده با سازمان امور مالیاتی این مشکل وجود دارد که سازمان مالیاتی به جای توسعه فرهنگ مالیاتی، در توافق آورده است که اگر مودیان در نوشتن اظهارنامه کدپستی نداشته یا اشتباه بنویسند و یا کد ملی را ننویسند، از توافق با سازمان مالیاتی حذف می‌شوند.

.

وی گفت:

باید پرونده هویتی فعال صنفی کامل شود، در حالی که اگر پرونده هویتی کامل نبود پس چرا با آنها توافق شده و چرا پرونده مالیاتی برای آنها تشکیل می‌شود.

.

به گزارش فارس، تیرماه هرسال فصل بهار مالیات به شمار می‌رود که اظهارنامه مالیات عملکرد سال قبل و نیز اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سه ماه بهار باید در تیرماه وصول شود.

.

یکی از نتایج اجرای مالیات بر ارزش افزوده ، شفاف شدن درآمد واقعی اصناف است که در هنگام ارائه اظهارنامه مالیاتی باید بر اساس درآمد واقعی ابراز شود.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. غلامپور می گوید

    با توجه به شروط سخت و تقریبا غیر قابل انجام خوداظهاری در دستورالعمل صادره در اجرای ماده ۱۵۸ ق.م.م برای مشمولین بند ( الف ) و ( ب ) ماده ۹۵ ق.م.م ، یقینا در عمل بیش از ۹۸% این دسته از مودیان از شرکت در طرح خوداظهاری محروم شده و در این صورت است که سخن آقای محمد رضا جعفریان صحیح میباشد .
    البته واحدهای مالیاتی مربوطه سال پرکار و پردردسری جهت رسیدگی به پرونده های این دسته از مودیان خواهند داشت .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.