نرم افزارحسابداری صدگان

طرح كميسيون اقتصادي مجلس برای ۳ نرخی کردن ارز

0 750

حسابداراپ

وزير اقتصاد: موافق نيستيم
ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور درحال تهیه بسته‌ای اقتصادی هستیم، از پیش‌بینی ۳ نرخی شدن ارز در بازار در این بسته خبر داد. موضوعی که با مخالفت سخنگوي اقتصادي دولت مواجه شده است.

.

 

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: درحال حاضر کمیسیون اقتصادی مجلس در حال تهیه یک بسته اقتصادی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور با همکاری کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی است. ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که در این بسته اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است، «تعیین نرخ ارز» است، گفت:

پندار سیستم

.

پیشنهاد اعضای کمیسیون در این بسته اقتصادی سه نرخی شدن ارز است. وی اضافه کرد: براین اساس، کالاها را به ۳ دسته «کالاهای اساسی»، «کالاهای واسطه‌ای» و «کالاهای لوکس» تقسیم‌بندی کرده‌ایم به طوری‌که برای واردات کالاهای اساسی نرخ مرجع ۱۲۲۶ تومان را درنظر گرفته‌ایم و برای سایرکالاها نرخ‌های دیگری را که هنوز به تصویب نرسیده است. 

.
فتحی‌پور اضافه کرد: کالاهای اساسی مثل گوشت و مرغ، کالاهای واسطه‌ای مثل تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه‌ها و کالاهای لوکس هم مثل برخی خودروها هستند. وی، قیمت برخی از کالاهای لوکس را مورد اشاره قرار داد و افزود: به عنوان مثال، اگر نرخ ارز برای واردات لوکس ۵۰۰۰ تومان در نظر گرفته شود، هیچ اهمیتی ندارد، چون اولویت ما فراهم آوردن رفاه و تامین معیشت مردم است نه واردات کالاهای لوکس.

.
در واكنش به اين اظهارات، وزير امور اقتصادي و دارايي با بیان اینکه از تدوین بسته سه‌نرخي شدن ارز در مجلس خبر ندارم، تصريح كرد: ما موافق اين موضوع نيستيم. حتي با دو نرخي شدن ارز هم موافق نيستيم؛ چه برسد به چند نرخي شدن آن. به گزارش ایسنا، شمس‌الدين حسيني افزود: سياست‌هاي ما هميشه به دنبال تك نرخي شدن ارز بوده و هنوز هم به فكر ارز تك نرخي هستيم، ولي نه با اين نرخ‌هاي موجود در بازار.

.

سخنگوي اقتصادي دولت در مورد وجود دلارهاي تقلبي در بازار نیز گفت: همواره و هميشه نگران حضور هيجاني غيرحرفه‌اي‌ها در بازارهايي هستم كه حرفه‌اي‌ها در آن حضور دارند. وي افزود: نگراني‌اي كه اخيرا افزوده شده اين است كه برخي سوءاستفاده كرده و دلارهاي تقلبي را در بازار منتشر مي‌كنند. البته دستگاه‌هاي مسوول از جمله دستگاه‌هاي امنيتي ونظارتي فعال هستند و با سر منشأ اين تخلفات برخورد مي‌كنند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.