نرم افزارحسابداری صدگان

تشريح جزئيات استفاده از امضاي الکترونيکي در اظهارنامه مالياتي

0 4,463

حسابداراپ

رييس مرکز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالياتي کشور ضمن اشاره به اين که اشخاص حقوقي داراي شماره اقتصادي و اشخاص حقيقي بدون شماره اقتصادي مي توانند براي دريافت امضاي الکترونيکي به دفاتر اسناد رسمي مراجعه کنند ، به تشريح جزئيات استفاده از امضاي الکترونيکي در ارائه اظهارنامه هاي مالياتي پرداخت.

.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، نادر آريا رييس مرکز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالياتي کشور، گفت:

پس از انعقاد تفاهم نامه همکاري بين وزارت امور اقتصادي و دارايي و وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۰ در زمينه تخصيص و بکارگيري امضاي الکترونيکي در امور مالياتي ، سه کارگروه تخصصي مشترک بين سازمان امور مالياتي کشور و مرکز توسعه تجارت الکترونيکي تشکيل شد.

.

وي با اشاره به اين که در نتيجه همکاري و تلاش مجدانه اين دو سازمان ، امروز نظام اقتصادي کشور شاهد اولين تجربه استفاده امضاي الکترونيکي است ، افزود:

استفاده از امضاي الکترونيکي هيچ گاه به اين گستردگي در ايران وجود نداشته و تا کنون از آن براي رد و بدل کردن اسناد رسمي في ما بين بخش خصوصي و بخش دولتي استفاده نشده بود.

.

آريا ، مودي محوري و افزايش ميزان رضايت موديان را از اولويت برنامه هاي سازمان امور مالياتي کشور دانست و ادامه داد:

ارائه خدمات به موديان از کانال هاي متصور به ويژه کانال غير حضوري و الکترونيکي همواره يکي از مهم ترين اهداف سازمان امور مالياتي کشور بوده که از اين پس با امضاي الکترونيکي امکان اين کار فراهم شده است.

.

وي با اشاره به مزاياي استفاده از امضاي الکترونيکي در نظام مالياتي، عنوان کرد:

حذف واقعي کاغذ ، کاهش تعاملات حضوري ، تسهيل امور براي موديان و افزايش بهره وري ملي تنها بخشي از مزاياي استفاده از امضاي الکترونيکي است.

.

مدير طرح جامع مالياتي با بيان اين که امضاي الکترونيکي يک نوع رمزگزاري اطلاعات است که تنها فرد داراي امضا امکان استفاده از آن را دارد، گفت:

با استفاده از امضاي الکترونيکي کليه تعاملات موديان و دستگاه مالياتي از جمله ارائه اظهارنامه مالياتي ، پرداخت ماليات و همچنين کليه مکاتبات بين سازمان امور مالياتي و موديان از جمله ابلاغ اوراق مالياتي به صورت الکترونيکي امکان پذير خواهد بود.

پندار سیستم

.

وي با تشريح جزئيات دريافت و استفاده از امضاي الکترونيکي در ارائه اظهارنامه هاي مالياتي، ادامه داد:

اشخاص حقوقي الزاما با شماره اقتصادي و اشخاص حقيقي بدون شماره اقتصادي مي توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمي نسبت به دريافت امضاي الکترونيکي اقدام کنند.

.

رييس مرکز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالياتي کشور، افزود:

لينک آدرس پستي دفاتر اسناد رسمي در سايت سازمان امورمالياتي کشور به آدرسWWW.TAX.GOV.IR قرار گرفته و موديان مي توانند با مراجعه به سايت مذکور، آدرس نزديک دفتر اسناد رسمي به محل سکونت خود را بيابند.

.

آريا ، عنوان کرد:

موديان مالياتي مي توانند پس از دريافت امضاي الکترونيکي به سايت سازمان امورمالياتي کشور مراجعه و نرم افزار اظهارنامه الکترونيکي را بر روي سيستم خود نصب کرده و به صورت (OFFLINE) اظهارنامه مالياتي را پر کنند.

.

مدير طرح جامع مالياتي ، خاطرنشان کرد:

پس از اتمام مرحله تکميل اظهارنامه مالياتي موديان مي توانند با اتصال رمز(TOKEN) امضاي الکترونيک به دستگاه و اتصال به شبکه اينترنت و انتخاب گزينه «ارسال اظهارنامه همراه با امضاي الکترونيکي» ، نسبت به ارائه اظهارنامه مالياتي اقدام نمايند.

.

——————————————————————————————-

لينك هاي مرتبط :

– ورود امضای الکترونیکی به عرصه مالیاتی کشور

– مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و اتاق‌های بازرگانی برای ثبت امضای دیجیتال

– اظهارنامه های مالیاتی عملکرد ۱۳۹۰ آماده ارائه به مودیان شد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.