نرم افزارحسابداری صدگان

به سود كم قناعت كنيد

0 745

حسابداراپ

چشم‌انداز كوتاه مدت طلا؛ همچنان نزول
مبادلات بازار آتي بورس كالاي ايران متاثر از نرخ دلار حركت كرد.
با وجود شيب رو به پايين قيمت طلا در بازارهاي جهاني و افت قيمت سكه در ساعت ابتداي معاملات دیروز، با تحركات مثبت دلار به تاثير از پارامترهاي موجود، روند حركت قيمت سكه در بازار آتي مثبت شد. البته دامنه نوسان قيمت چند هفته‌اي است كه به زير ۳ درصد رسيده است. 

.

 

كارشناسان به موضوع شرايط سياسي و تدابير بانك مركزي در قبال بازار ارز و سكه نيز اشاره مي‌كنند و بر اين باورند در وضعيت فعلي تنها فاكتورهاي غير‌اقتصادي جو بازار را هيجاني كرده زيرا اين بازار بيشتر از اين كشش ندارد. امين ملكي يكي از كارشناسان بازار آتي بورس كالا با بيان اينكه اگر شرايط براي مذاكرات نتيجه بخش باشد و بانك مركزي در روزهاي آينده تدابيري در جهت كاهش التهاب صورت بدهد، شيب حركت رو به بالاي قيمت‌ها عوض خواهد شد بر اين باور است كه با وجود همه اهرم‌ها براي كاهش هيجانات، بازار همچنان با موقعيت‌هاي خريد رو به رو است.

.

به باور اين كارشناس اختلاف هر يك از سررسيدها نزديك ۴۰ هزار تومان است، به همين دليل با توجه به فاكتورهاي موجود بيشترين توصيه به معامله‌گران اين است كه در بازار نقدي خريد كنند و در سررسيدهاي دورتر بازار آتي، موقعيت‌هاي خريد را به فروش تبديل كنند، زيرا با انجام اين كار از سود تضمين شده استفاده مي‌كنند. 

.
ملكي با اشاره به اينكه مشتريان بهتر است با سود محدود و جلوگيري از زيان، معاملات را پي بگيرند معتقد است كه سرمايه‌گذاران بهتر است با حد نوسان كم، موقعيت‌هاي خود را ببندند و بيشتر عامل تاثيرگذار در بازار كه همان نرخ ارز است را به صورت مداوم دنبال كنند. 

پندار سیستم

.
ملكي در پايان در رابطه با ميزان بالاي وجه تضمين گفت: با توجه به شرايط بازار و اطلاعاتي كه در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد و از سويي آشنايي اندك مشتريان با بازار آتي و ريسك‌هاي موجود در اين بازار، ميزان وجه تضمين مناسب است، زيرا در غير‌اينصورت به دليل نوسانات هيجاني و غير‌منطقي كه بيشتر بازارهاي كشورمان در وضعيت فعلي با آن رو به رو هستند، مشكلات عديده‌اي دامنگير مشتريان خرد خواهد شد.

.

وضعيت دادوستد طلا در بازارهاي جهاني نيز يكي از عوامل تاثير‌گذار است، يكي از تحليلگران بازار نیویورک در گفت‌و‌گو با سايت بلومبرگ اظهار كرد: همزمان با سخنراني رييس فدرال رزرو، بهاي طلا سقوط كرد. گزارش‌هاي اقتصادي نااميدكننده منطقه يورو و كاهش ارزش يورو به كاهش بهاي طلا منتهي شد. به نظر مي‌رسد چشم‌انداز كوتاه‌مدت طلا همچنان با نزول همراه باشد، اما ممكن است طلا بارديگر مورد توجه قرار بگيرد.

.
در مبادلات روز گذشته قيمت سكه در شرايطي صبح كاهشي بود كه بعدازظهر روند افزايشي به خود گرفت، به طوري كه قراردادهاي تيرماه در مبادلات صبح با كاهش ۶۶/۰ درصد و افزايش ۰۳/۱ درصدي در مبادلات بعدازظهر در محدوده ۷۰۴ تا ۷۱۶ هزار تومان، قراردادهاي مردادماه در مبادلات صبح با كاهش ۶۹/۰ درصد و افزايش ۵۶/۱ درصدي در مبادلات بعدازظهر در محدوده ۷۴۰ تا ۷۵۶ هزار تومان، قراردادهاي شهريورماه در مبادلات صبح با كاهش ۹۱/۰ درصد و افزايش ۰۶/۲ درصدي در مبادلات بعدازظهر در محدوده ۷۸۰ تا ۸۰۳ هزار تومان و قراردادهاي مهرماه در مبادلات صبح با كاهش ۵۴/۰ درصد و افزايش ۳۴/۲ درصدي در مبادلات بعدازظهر در محدوده ۸۱۲ تا ۸۳۶ هزار تومان قرار گرفت.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.