- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

۷ ایراد مصوبه دولت برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی رفع شد.

 .

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت: مصوبه دولت برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی رفع ابهام شد.

.

عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس؛ در مورد نیروهای شرکتی و اعلام نظر هیئت تطبیق مصوبات گفت: این هیئت هنوز در مورد مصوبه دولت برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی [1] چیزی اعلام نکرده و دولت نیز کار تبدیل وضعیت را انجام می‌دهد.

.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در مورد آمار تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی گفت: گرچه آمار دقیقی در دست نیست اما حدود ۶۰ هزار نیروی شرکتی تبدیل وضعیت شده‌اند.

.

تاجی افزود: دولت مصوبه‌ای گذرانده که از ابتدای بهمن سال ۹۰ وضعیت نیروهای شرکتی در دستگاه‌های دولتی روشن شده و آنها که تبدیل وضعیت شده با خود دستگاه مستقیما قرارداد ببندند اما هیئت تطبیق مصوبات دولت و قوانین مجلس ایرادهایی گرفته که ما به عنوان نمایندگان دولت هم پاسخ حقوقی به اشکالات آنها داده و هم درصدد رفع سه ایراد شکلی و مأهوی شدیم.

.

وی گفت: هیئت تطبیق مصوبات در واقع هفت ایراد به مصوبه دولت گرفته بود که چهار ایراد با پاسخ حقوقی برطرف شده و سه ایراد شکلی بود که با تغییر عبارت‌هایی بدون خدشه به اصل مطلب اصلاح شده و اجرا خواهد شد.

.

تاجی افزود: معاونت توسعه مدیریت پاسخ مفصلی تهیه کرده و برای هیئت تطبیق مصوبات ارسال کرد اما هنوز از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست. در واقع پاسخ به هفت ایراد گرفته شده توسط هیئت تطبیق مصوبات بود که به چهار مورد از این ایراد‌هاکه محتوایی بود به صورت حقوقی پاسخ داده شد و این ایراد‌ها وارد نیست و سه اشکال جزئی ماهوی بود که با اصلاح عبارت رفع شد.

.

وی گفت: مثلا یکی از ایراد‌های عبارتی این بود که باید جمله با رعایت قوانین و مقررات به آن اضافه شود.

.

تاجی با اشاره به اینکه انتقاد کانون شرکت‌های تأمین نیرو قبل از اینکه به دولت ارائه شود در رسانه‌ها منتشر شده بود گفت: آنها قبل از اینکه اشکالات مصوبه را به دولت بدهند از طریق رسانه‌ها علیه مصوبه دولت مصاحبه کرده بودند.

.

وی گفت: متن این جوابیه که در واقع رأی مقدماتی هیئت تطبیق را می‌رساند در رسانه‌ها اعلام شده بود که قبل از اینکه این خبر به دست دولت برسد به دست رسانه‌ها رسیده بود.

.