نرم افزارحسابداری صدگان

واردات خودروهای دست دوم آزاد نیست.

0 605

حسابداراپ

پندار سیستم

رئیس کل گمرگ ایران ضمن تکذیب انتشار اخباری مبنی برآزادی واردات خودروهای دست دوم به کشور، گفت: در حال حاضر فقط مصوبه دولت در واردات خودروهای دست دوم به شرط نو بودن و گذشت سه سال از تاریخ تولید در گمرک اجراء می‌شود.

.

 .
به گزارش آنا، طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی برآزادی واردات خودروهای دست دوم به کشور در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح شده که ابهامات زیادی را برای تولیدکنندگان خودرو به وجود آورده است.
 .
نکته قابل تأمل آنکه این تصمیم درسال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اتخاذ شده و چرایی‌هایی عمده‌ای را به دنبال خود به وجود آورده است.
 .
البته عباس معمارنژاد رئیس کل گمرگ کشور ضمن تأکید براینکه واردات خودروهای دست دوم به هیچ عنوان آزاد نیست، اظهارداشت: بنده به طور جد انتشار خبرهای آزادی واردات خودروهای دست دوم را انکار می‌کنم.
.
اما این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در هفته‌های گذشته گمرگ کشوردر حال اجرای دستورالعمل اجرایی مصوبه دولت مبنی بر واردات خودروهای دست دوم که تا ۳ سال از تاریخ تولید و مصرف آنها گذشته باشد؛است.
 .
حال چرا در این سال که تمام تلاش بخش‌های اقتصادی کشور در احیاء تولید داخلی است چنین تصمیمی اتخاذ شده پرسشی است که نیازمند پاسخگویی مسئولین مربوطه است.
.
البته معمارنژاد در خصوص چرایی این اقدام گفت: پیش از این فقط در گروه خودروهای سنگین واردات صورت می‌گرفت که مصوبه اخیر دولت با لحاظ کردن شرایطی هر دو گروه سواری و سنگین را نیز شامل واردات قرارداده است.
 .
وی در ادامه افزود: در حال حاضر گمرک کشورفقط مصوبه دولت در واردات خودروهای دست دوم را به شرط نو بودن و گذشت سه سال از تولید را اجراء می‌کند.
.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.