نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ مرجع دلارتغییر نمی کند.

0 584

حسابداراپ

رییس كل بانك مركزی گفت: برنامه این بانك در سال جاری عرضه دلار به نرخ مرجع(۱۲۲۶ تومان)است و تا رسیدن به نقطه تعادل دربازار به طور جدی ادامه می یابد.

.

 محمود بهمنی به ایرنا، افزود: بانك مركزی در حوزه سكه نیز ادامه عرضه به صورت پیش فروش تا زمان شكست حباب قیمت در این بازار را پیگیری می كند.
.

* عملكرد رضایت بخش بانك ها با وجود تحریم
وی ادامه داد : سال گذشته با وجود تشدید تحریم های اقتصادی بانك مركزی و سایر بانك بسیار فعال بودند و توانستند عملكرد خوبی را از خود نشان دهند ، به طوری كه بر اساس آمارها تمام منابع مالی خود را در قالب تسهیلات بانكی در اختیار متقاضیان قرار دادند.

.
بهمنی ،منابع مالی بانك ها در سال ۸۹ را حدود سه هزار و ۱۸۸ هزار میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: این رقم در سال ۹۰ به ۳ هزار و ۸۶۶ هزار میلیارد ریال رسیده كه اگر ذخایر قانونی را از آن كسر كنیم ، در سال ۹۰ این میزان بالغ بر ۳ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال از مجموع ۶۱۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی بانك ها بوده كه به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

پندار سیستم

.
به گفته بهمنی، این میزان رشد قابل توجه تسهیلات دهی بانك ها در سال ۹۰ را نشان می دهد ضمن آنكه در باره جذب منابع در مقابل رشد تسهیلات بانكی ، در سال ۸۹ حدود ۳ هزار و ۱۷۸ هزار میلیارد ریال منابع جذب شده كه در سال ۹۰ این رقم به ۳ هزار و ۸۰۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

.
سخنگوی شورای پول واعتبار ادامه داد: بانك ها بیش از توان خود تسهیلات پرداخت كرده اند كه همین امر سبب شده تا بانك ها برای تامین كسری بودجه خود اقدام به استقراض از بانك مركزی كنند.

.
رییس كل بانك مركزی، حركت به سمت جذب بیشتر منابع مالی در سال جاری از برنامه های بانك ها اعلام كرد.

.

* اضافه برداشت بانك مركزی غیرقانونی نیست
بهمنی گفت:اضافه برداشت بانك مركزی نه تنها غیر قانونی نیست بلكه بر اساس مصوبه دولت انجام شده است .

.
وی افزود: بانك مركزی با بررسی های دقیق و كارشناسانه درصورتی كه بیش از حد تعیین شده از حساب ارزی بانك ها برداشت كرده باشد ، آن را باز می گرداند و درصورت كمی میزان برداشت از حساب بانك ها دوباره برداشت خواهد كرد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.