نرم افزارحسابداری صدگان

نامه ۳ هزار سهامدار بانک آرین به بانک مرکزی + تكميلي

0 619

حسابداراپ

در نامه ۳۰۰۰ سهامدار بانک آرین به محمود بهمنی آمده است: همان گونه که مستحضرید بانک الکترونیکی آرین بعنوان اولین بانک کاملاً مجازی در صنعت بانکداری کشور با رویکردی متفاوت برابر مقررات و رویه های قانونی نظام بانکی کشور پا به عرصه فرابورس نهاد و با استقبال کم نظیرحدود سه هزار سهامدار، خود را برای عملیاتی ساختن شیوه نوین بانکداری آماده کرد.
.
به گزارش فارس، این نامه می‌افزاید: لیکن به یکباره و پس از ماه ها انتظار نسخه این بانک علیرغم همه ظرفیتهای تخصصی، مالی و مدیریتی مناسب آن درهم پیچید و دستخوش تصمیمات ناگهانی شورای پول واعتبار شد که به نظر می رسد ریشه های این تصمیم تحت تاثیر فضای بی اعتمادی نسبت به فعالان اقتصادی و سرمایه های بخش خصوصی بوده است.
 .
سهامداران نخستین بانک مجازی کشور در ادامه نامه خود خطاب به رئیس کل بانک مرکزی نوشته اند: اغلب ما با امید به رونق احتمالی سهام در بازار پول و سرمایه، تمامی توان مالی خود را صرف خرید سهام این بانک نموده و درست در زمانی که دلالان بازار ارز و سکه شرایط وسوسه انگیزی را برای چنین سهامدارانی مهیا کرده بودند، بی اعتنا به چنین فضایی و با اعتماد به محمل های قانونی در عرضه سهام و پایداری تصمیمات بانک مرکزی وبازار فرابورس و اطمینان از صیانت سرمایه های خویش توسط مسئولین ذیربط، با باوری عمیق، نسبت به حمایت از این عرضه اقدام کردیم.
.
در ادامه این نامه می‌خوانیم: با نگاهی بر آنچه در سال گذشته در خصوص سرنوشت بانک آرین و سهامداران آن گذشت، چیزی جز بلاتکلیفی و سرگردانی در هیاهوی فضای سیاسی و بی اعتمادی حاصل از اختلاس بزرگ بانکی برای این جمع سه هزار نفری نمی بینیم .
 .
سهامداران آرین در ادامه می افزایند: بر خود لازم میدانیم که بدون توضیح و تشریح ابعاد و تبعات لغو مجوز بانک آرین که حضرتعالی کاملاً از آن مطلع و بر آن اشراف دارید، مطالبات و انتظارات به حق خود را لااقل به عالی ترین مقام اجرائی نظام بانکی کشور منتقل نموده تا شاید برابر آنچه که در خصوص سایر بانکها در شرایط بحرانی انجام شده است، درمورد بانک آرین نیز تصمیماتی راهگشا اتخاذ شود.
 .
این که خارج از چارچوب ضوابط قانونی و نگاه کارشناسی ابهامات متصور بر ساختار بانک آرین حل و فصل گردد، انتظار منطقی نخواهد بود، لیکن کمترین توقع ما سهامداران از کلیه مدیران بانک مرکزی با آگاهی از اشکالات احتمالی وارده و مقایسه نوع و شکل آن با سایر ایرادات بانکهای دیگر، حداقل نگاه منصفانه و بدون موضع است.
 .

پندار سیستم

آنچه که این جمع را بر آن داشت که درخواست بازنگری مجدد را جهت فعالیت بانک آرین از آن مقام خواستار باشد، چیزی جز تصمیمات کلیدی و راهگشای شما در شرایط خاص گذشته که بر همگان روشن است، نیست. لذا اکنون نیز در چنین شرایطی که برای بانک آرین و سهامداران آسیب پذیر آن بنا به هر دلیلی حادث شده است، انتظار می رود در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام حمایت از سرمایه های ایرانی نامگذاری شده است با تدبیر و درایت شما و همکارانتان مجدداً شاهد ادامه فعالیت اولین بانک الکترونیکی در کشور باشیم که ماحصل سال ها مطالعه و تلاش کارشناسی جمعی از جوانان و متخصصین صنعت بانکداری کشور است.
 .

بدیهی است نظر و دستور مساعد حضرتعالی در حل و فصل موضوع با نگاه به اهمیت سرنوشت هزاران سهامدار امیدوار، قوت قلبی برای ادامه حیات و رونق بازار پول و سرمایه کشور خواهد بود.

 

.

————————————————————————————————————

۹۱/۳/۹

 سهامداران بانک آرین حمایت می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از مهر، محمود بهمنی با اشاره به اینکه بانک مرکزی از سهامداران متضرر بانک آرین حمایت کامل می‌کند، افزود: بانک مرکزی ابتدا سرمایه بانکهای تمام الکترونیک را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و با تصویب شورای پول و اعتبار این مبلغ ابتدا به ۲۰۰ میلیارد تومان و سپس به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت .

.

وی افزود: هرچند که سهامداران بانک آرین در مهلت مقرر نتوانستند در زمینه افزایش سرمایه اقدام کنند، اما بانک مرکزی هنوز هم این فرصت را برای این بانک قائل است که در این زمینه یا با ادغام با سایر بانکها بتوانند بانک نیرومند دیگری راه اندازی کنند و یا در فرصت مقرر سهامداران نسبت به افزایش سرمایه اقدام نموده و شرایط را مهیا کنند.

.

بهمنی در پاسخ به این سئوال که آیا سهامداران بانک آرین باید با درخواست جدید، بانک جدید دیگری را راه اندازی کنند، گفت : خیر، اگر سهامداران در مهلت مقرر اقدام کنند مورد حمایت بانک مرکزی قرار می گیرند.

.

وی تاکید کرد: در صورتی که همه چیز روال قانونی خود را طی کند و شرایط و مقررات رعایت شود می توانیم شاهد تغییر وضعیت این بانک خصوصی باشیم.

.
سهامداران بانک آرین در روزهای اخیر نامه ای خطاب به رئیس کل بانک مرکزی و درخواست تجدید نظر نسبت به تعلیق مجوز نخستین بانک الکترونیکی ایران نوشته اند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.