نرم افزارحسابداری صدگان

مسدود کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان ممنوع است.

1 617

حسابداراپ

بلوکه نمودن بخشي از تسهيلات اعطايي به مشتريان، در قالب انواع سپرده‌ها ممنوع است.

.
به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این بانک با صدور بخشنامه‌ای به کليه بانک‌هاي دولتي، غيردولتي، شرکت ‌دولتي پست‌ بانک و مؤسسه اعتباري توسعه‌ اعلام کرد: حسب اطلاع واصله، برخي از بانک‌ها و مؤسسات اعتباري هنگام اعطاي تسهيلات با هدف جلوگيري از خروج منابع يا تأمين وثايق معتبر جهت پوشش ريسک اعتباري، اقدام به بلوکه نمودن بخشي از تسهيلات اعطايي به مشتريان، در قالب انواع سپرده‌ها (اعم از قرض‌الحسنه و سرمايه‌گذاري) مي‌نمايند و از آن‌جايي که تسهيلات اعطايي در قالب عقود اسلامي، بايد در موضوع تسهيلات صرف گردد، اين اقدام مغاير با روح قانون عمليات بانکي بدون ربا (بهره) است.

پندار سیستم

.
این گزارش تصریح دارد: اقدام فوق، بالا رفتن نرخ مؤثر سود تسهيلات را در پی دارد و تخطي از نرخ‌هاي مقرر توسط شوراي محترم پول و اعتبار تلقی مي‌شود.

.
این گزارش همچنین می‌افزاید: مراتب ممنوعيت موضوع يادشده، به کليه واحدهاي ذي‌ربط شبکه بانکی و مؤسسات اعتباري ابلاغ و بر نظارت جدی و حسن اجراي آن تاکید شده است.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. توحید می گوید

    با سلام موسسه تعاونی اعتبار….. به کد تعاون …. شعبه شهرک پرواز تبریز کد … از کلیه تسهیلات ۱۰% را بلوکه میکند اگر باور ندارید خودتان مراجعه فرمایید . به دستورات بانک مرکزی اصلا محل نمیگذارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.